lördag 1 december 2012

Myslördag

Jag har haft en jättemysig dag med mamma och Micke. Vi åkte till mysiga julpyntade Lund och strosade runt. Det var mycket folk ute och julhandlade. Jag köpte röda julgardiner och mamma köpte ljus. Snälla mamma bjöd oss på god indisk lunch och sedan åkte vi till Toftanäs där mamma köpte julgranskulor. Jag uppskattar verkligen att hon kom hit till Malmö när pappa ändå var nere för firmafest. När man bort långt från varandra uppskattas det extra mycket, och denna hösten har jag träffat mina föräldrar lite oftare än vanligt och det betyder så himla mycket!

Mysigt med julbelysning.

Butikerna var så fint julpyntade.

Färggrann julgran på Stortorget.

Mamma & jag.
 
Micke väljer julgran.
 
Vi passade på att köpa oss en julgran (som dock inte ska pyntas riktigt än, den får allt stå på balkongen ett tag) när vi ändå hade tillgång till bil och var i Toftanäs och Blomsterlandet. Jag köpte även julrosor och julstjärnor, så imorgon ska jag äntligen börja julpynta lite grann. 

3 kommentarer:

  1. Åh tack :) är jätte nöjd med han rum!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin gran! Vad ovanligt med en pyntad gran på ett torg :)) vilken mysig dag!!! :)) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli så roligt att ha en gran detta året. Tidigare år har vi inte köpt någon då vi alltid firat julafton hos mamma och pappa och därmed inte varit hemma och kunnat njuta av en gran.

      Radera