fredag 14 december 2012

TGIF

Såå skönt att det är helg nu så jag får ha Micke hemma hela dagarna, vi har knappt hunnit ses i veckan då han jobbar undan en massa inför att han ska vara ledig när bebisen kommer. Så nu ska jag passa på att pussa lite extra mycket på honom i helgen!

Jag har varit hos frisören idag och fått bort min fula utväxt och klippt topparna - vem vet när det kan göras nästa gång?! Känns skönt att vara fräsch i håret nu den närmsta tiden, man vill ju vara en snygg mamma ;)

Hejdå utväxt!
 
 
 
Nu bakar jag mjuk pepparkaka och sedan ska det bakas saffransbiscotti, för i helgen får jag finbesök av Sara. Kan ju dessutom vara bra att ha lite gott i frysen inför kommande besök tänker jag. Det är ju inte som att jag kommer kunna ställa mig och baka sen när jag har en liten krabat här hemma.

5 kommentarer:

  1. Jag bakade massor innan min kille kom och det var jag verkligen tacksam för. Man orkade verkligen inte baka en massa i början. Dessutom ville man hellre gosa med sin bebis.

    Skönt att bli fin i håret med!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis min tanke :) Skönt att höra att det var en bra idé.

      Radera
  2. Saknade er också! Hon börjar bli lite bättre nu så det är bra! Så skönt att du hann fixa håret :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en sak mindre att hinna med innan bebisen kommit :)

      Radera
  3. Nä, man hinner verkligen inte baka mkt när bebis väl kommit! Är det inte amning på gång så måste man underhålla bebis på annat sätt så lika bra ladda frysen full med bakverk innan ;-)

    SvaraRadera