torsdag 6 december 2012

Besök hos bm

Efter en mysig frukost i mörkret med massa tända ljus begav jag mig i snörusket till barnmorskan. Allt gick bra och bebisen ligger fortfarande neråt med huvdet men har inte fixerat sig (vilket de sa när jag var på neo när jag kände minskade fosterrörelser, fast jag trodde inte heller att han hade fixerat sig då barnmorskan knappt kände på magen). Kan inte finnas mycket plats att vända sig på nu, så nu borde han inte snurra runt.

Det var ett himla liv i magen när barnmorskan lyssnade på hjärtljuden, och bebisen fick in en rejäl spark mot hennes hand när hon mätte SF-måttet, haha! Även denna gång hade SF-måttet ökat, vilket jag nästan misstänkt då tillväxtultraljudet igår gick så bra.

 
Hjärtljud: 144 slag/min
SF-mått: 34 cm
Blodtryck: 110/80 mm/Hg
 

 
För att fira att det gick så bra både igår och idag lyxade jag till det med en god lussekatt.

4 kommentarer:

  1. Vad kul att hitta till din blogg! Även jag väntar liten men är "bara" i vecka 33 så ligger lite efter. Skönt att det gick bra hos BM!

    Önskar dig en fin fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju inte så bara :)
      Ja, det var verkligen en lättnad att det gick bra!

      Radera
  2. Vad härligt att det gick så bra och att värdena är så fina :) Snart kanske inte SF-måttet växer så mycket mer, brukar ju kunna bli så när magen börja sjunka. Oerhört skönt att bebisen ligger åt rätt håll också, slipper man fundera över det ;)
    Hoppas du har en fin fredag och en mysig myskväll!
    Kram

    SvaraRadera