onsdag 26 december 2012

Skräckblandad förtjusning

Det är med skräckblandad förtjustning jag inser att Micke och jag inom de närmsta dagarna kommer vara föräldrar. I natt klockan två gick nämligen vattnet. Jag ringde förlossningen på en gång då min barnmorska sagt att jag vid vattenavgång måste ringa förlossningen och tala om att barnets huvud står högt och är rörligt. På förlossningen ville de att jag skulle ta med mina grejer och komma in på en gång för kontroll. Så vid tre-tiden i natt tog vi vår förpackade BB-väska och åkte till förlossningen. Där fick vi träffa en barnmorska som talade om att bebisens huvud nu i princip var fixerat och att han efter CTG-kontroll såg ut att må bra. Då jag inte hade så mycket sammandragningar/värkar fick vi åka hem igen för att komma åter imorgon 07:30.
Vi kom hem vid halv femtiden, och jag försökte sova, vilket gick sådär då jag började få lite mer värkar. Dock inte regelbundna eller särskilt långa. Nu under dagen har jag haft värkar, men de är inte så farliga, långa eller regelbundna, så det blir nog inte att vi åker in till förlossningen fören imorgon som det var sagt.
Jag ska nu under kvällen försöka vila upp mig och äta en massa - ladda upp inför det som komma skall.

13 kommentarer:

  1. Åh lycka till nu❤ Tänk på andningen, det hjälper! Det kommer gå hur bra som helst! Stora Kramar❤

    SvaraRadera
  2. Oj! Nu är det nära! Stort lycka till!' Ska tänka på er!!! Kram

    SvaraRadera
  3. Åh så spännande! Håller alla tummar för er nu! Du fixar detta! Många kramar!! <3

    SvaraRadera
  4. Åh så spännande! Lycka till. :-)

    SvaraRadera
  5. Åh vad spännande, stort lycka till!
    /Jenny, migochmittliv.wordpress.com

    SvaraRadera
  6. Känner på mig att du ligger och kämpar fram ett litet mirakel i detta nu!!! Har tänkt på dig hela dan!!! Massa massa lycka till och kramar! ❤

    SvaraRadera
  7. Oj vad spännande!! Jag tittade bara in för jag kände på mig att det var något stort på gång :) Lycka till!

    SvaraRadera
  8. Åh va kul! Va ju samma sak för mig att vattnet gick men inga värkar. Men hoppas inte du behöver vänta 3 dagar som jag fick utan att du kommer igång av dig själv! Håller tummarna för er!
    /mammajosephine.blogg.se

    SvaraRadera
  9. Spännande. Lycka till nu med allt och god fortsättning.

    SvaraRadera
  10. Ett stort lycka till! Vattnet gick för mig med och Nelson var inte fixerad. Du fixar det galant!

    Stor kram

    SvaraRadera
  11. Spännande, stort lycka till!

    SvaraRadera
  12. Grattis till lille killen :)

    SvaraRadera