söndag 16 december 2012

Tredje advent

Imorse gick jag upp före Micke för att koka risgrynsgröt till frukost och förbereda lite annat smått och gott att äta, sen åt vi frukost länge och bara satt och pratade vilket var så himla himla mysigt!

På förmiddagen klädde vi granen, jag tror det var bra att ta in den redan nu. Egentligen tycker jag det är lite för tidigt, i min familj har vi alltid klätt granen dan före dopparedagen, men nu vet vu ju inte hur den närmsta tiden ser ut. Vi kanske inte ens är hemma på julafton, och det kan ju vara roligt om man hinner njuta lite av granen.

Nykokt risgrynsgröt till frukost.

På eftermiddagen hade jag fikabesök ändå från Göteborg, av söta Sara.

Hon hade med sig presenter till bebis och den blivande mamman!

Mysigt med granen i tv-rummet.
 
Nu sitter jag i soffan med en kopp glögg och tittar på granen som lyser stämningsfullt.

2 kommentarer:

  1. Ser ut som om ni haft en riktigt julig toppenhelg. Tycker att ni gjorde helt rätt i att ta in granen och äta risgrynsgröt redan nu. Tänk om tomten kommer med en liten bebis? Då är nog varken gran, gröt eller ngt annat firande att tänka på :-)

    Vet du vad? Jag ska byta glasen mot konjakskupor istället för helt plötsligt kom det fram att han mycket hellre dricker konjak än whiskey. Så typiskt att det kom på tal. Jaja, stark dryck som stark dryck ;-) Det är fortfarande en grym julklapp tycker jag!

    Ses snart! KRAM & godnatt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tänk om tomten gör det!
      Tur i oturen att det kom på tal, då blir det ju rätt i slutändan :)

      Kram & godnatt

      Radera