tisdag 11 december 2012

Bebiskorg

Är klar med korgen som lilleman ska sova i i vårt sovrum. Det var rätt pilligt att sy överdraget då korgens sidor var lite sneda, vilket försvårade det hela när jag skulle klippa till bitarna eftersom jag ville ha dem raka vilket i slutändan blev snett eftersom korgen är sned. Fick därför nåla om flera gånger för att det skulle bli någorlunda rakt.

Korgen innan och efter.
 
Jag använde ett lakan för att sy överdraget till korgen, i sömmen längst ner drog jag igenom resår för att få "rynkorna".
 
I lördags hade vi med oss korgen och fick en måttanpassad madrass utskuren till korgen. Sydde sedan ett överdrag till madrassen utav ett av mina gamla underlakan jag hade som barn.

Bäddade med kudde och täcke som egentligen hör till vagnen. Så jag måste köpa kudde, täcke och örngott och påslakan så att vi kan bädda i både vagn och korg.

Ja, såhär blev slutresultatet.

11 kommentarer:

  1. Den blev jättefin! Duktig du är på att sy!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Njaae, duktig vet jag inte - jag syr hellre än bra ;)

      Radera
  2. Herregud vad duktig du är! Tålamod du har att nåla om o greja! Jag bara kör på måfå och ögonmått ;) haha!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker det är kul med sånna här grejer som inte tar allt för lång tid - då gör det inget om tålamodet tryter :)

      Radera
  3. Den blev verkligen jättefin! :)

    Yes, en bumbo får det bli!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Det blev helt fantastiskt fint! SÅ imponerad över att du gjort det själv.
    Lillkillen kommer att sova så gott i sin korg <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har beställt täcke och kudde till korgen idag så det hoppas vi på :)

      Radera
  5. Fint det blev! :)
    /mammajosephine.blogg.se

    SvaraRadera