tisdag 4 december 2012

Prinsens rum

Det är det här jag sysslat med den denaste veckan; bebisrummet! Så himla kul har det varit och nu känns det lite extra skönt att det faktiskt är klart :) Tavlorna blev pricken över i:et och det hänger även en tavla med siffror (likadan som den med bokstäver - fast med siffror då) i rummet.

Bokstavstavlan är från Petrifed in Pink, mobilen kommer från Smallstuff, mobilarmen Jabadabado och filt och spjälsängsskydd från Lexington.

Apan är Jellycat och påslakan och örngott kommer från Little Heart (som förövrigt är i supermjukt och gosigt tyg).

Tavla från Littlephant och korgar från Rice.

Askarna kommer från PoP. 

Elefanten och grisen är också från Jellycat.

22 kommentarer:

  1. Så mysigt ni har gjort det och vad härligt med en liten julbebis :-) har ni bestämt namn än?
    Ha en fin dag
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har några namn vi både gillar lite extra, men inget bestämt ännu.
      Ha en fin dag.

      Radera
  2. Guuud så fint du har gjort! Där kommer han trivas! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Taack :)
      Ja, det hoppas jag också :)
      Kram

      Radera
  3. Superfint bebisrum Jessis! Vårt bebisrum är fortfarande halvklart;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är övertygad om att Vilgots hade varit klart om du vetat att det var just han i magen - tror inte du? :)

      Radera
  4. Superfint!
    /mammajosephine.blogg.se

    SvaraRadera
  5. Vad fint ni har fått det! Jag ska också fixa lite i bebisrummet framöver. Även om vi inte kommer att använda rummet så mycket i början då bebisen kommer att sova inne hos oss är det ändå kul att pyssla.
    Har du köpt vimplarna eller gjort själv? Jag måste ha vimplar, har blivit helt frälst och tycker att det lyfter vilket rum som helst. Tänkte nog knåpa själv faktiskt. Ska köpa tyg i helgen och försöka mig på vimplar och ett lapptäcke man kan ha som överkast i spjälsängen...
    /Jenny, migochmittliv.wordpress.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är samma här, bebisen sover inne hos oss i början, men det är ändå kul att fixa och dona i rummet :)
      Vimplarna har jag budat hem för en 50-lapp på Tradera. Tänkte sy själv först men insåg vilket megaprojekt det skulle bli då jag inte har några stuvbitar över huvudtaget och inte orkade köpa massa olika tyger.
      Tror det kommer bli riktigt roligt för dig om du syr egna vimplar och matchade överkast :)

      Radera
  6. Super fint! Hade platsat i vilken inresningstidning som helst :))

    SvaraRadera
  7. Ja, du har nog rätt:-)

    SvaraRadera
  8. Men gud så fint ! Längtar tills vi ska börja inreda barnrummet, änsålänge är det mer ett soprum med saker sedan flytten... ;o
    Vilket datum är du beräknad? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack!
      Det var samma här innan jag började sätta igång och inreda.
      Jag har bf 25/12 :)

      Radera
  9. Ja, två dagar efter dig då, den 27: e ! :) fast jag gjorde ultraljud i vecka 12 också som sa den 22 så man kan ju aldrig veta ...
    Hahaha ja bb-väskan ja ... har med gått och dragit med den. har inte blivit gjort fast att jag har försökt få mig till att packa den! Men skönt när det är gjort faktiskt :)

    SvaraRadera