fredag 21 december 2012

Tycka-synd-om-mig-själv-dag

Usch, jag har ingen bra dag idag... Igår blev min tredje cykel stulen, här hemma på vår låsta (ja, LÅSTA) innergård. Vi har nu blivit av med fyra (!!!!) cyklar på tre månader och jag kan bara säga att jag inte är särskilt populär hos mitt försäkringsbolag. Att jag fick ersättning till den cykeln som blev stulen igår var ett under, och då fick jag verkligen kämpa för att få pengar.. Så nu är jag ju såklart jätteorolig att inte kunna köpa en ny cykel. Och ja, jag vet att jag kanske inte kommer använda mig så mycket av en cykel den närmsta framtiden, men jag vill ändå ha en cykel! En egen cykel som ingen stjäl av mig. Vad är det för fel på folk som inte kan skilja på mitt och ditt??!

Imorse när jag skulle ut och promenera blev jag så arg då jag alltid cyklar till Pildammsparken där jag promenerar, vilket jag inte kunde göra idag eftersom jag inte har någon cykel... Att jag sovit som en kratta inatt gjorde inte mitt humör bättre, och inte heller att jag hade så ont i svanken att jag gungade fram likt en pingvin. Tyckte så himla synd om mig själv där jag gick i parken, och sedan blev jag riktigt ledsen då jag fick för mig att ryggvärken kanske var starten på förlossningen, vilket skulle innebära att vi skulle få ett decemberbarn och då skulle han få problem i skolan och bli dålig på sport.. Haha, alltså det måste ju sätt sjukt roligt ut - en ledsen, överviktig pingvin som fått lite mycket innanför västen...


Nu sitter jag här i soffan och har TENSen på mig och åhh, den är såååå bra!! Jag har inte ont länge och är på mycket bättre humör!

14 kommentarer:

  1. Det är ju helt ok att tycka synd om sig själv ibland.Fy, vad trist med att din tredje cykel stulen! Jag blir också arg!!
    Skönt att tensen hjälper. Hoppas du får en lugn o mysig kväll ;)

    SvaraRadera
  2. Du är duktig som kämpar på Jessica! Snart kommer er belöning... De där med cykeln är supertrist! Min Lars har varnat mig för att ta ner min cykel, jag är också livrädd för att den ska bli stulen. Har så väldigt svårt att förlika mig med tanken att man köpt en dyr och bra cykel för att man vill cykla och cyklar mycket. Men sedan inte kunna använda den för att de finns idioter som inte kan skilja på mitt och sitt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det värmer!
      Jag håller med dig till 100%, jag vill ha en säker och bra cykel, som i detta fall råkar ha en lite annorlunda färg. Det är SJUKT att man då inte kan få ha den i fred.. Det är väl tyvärr så att man får köpa sig en billig rostig cykel för att få ha den i fred...
      Är du nere nåra i Malmö nu i jul?
      Kram

      Radera
    2. Nej, julen kommer jag va hemma med mamma och bror. Men åker ner till nyår, men bara en snabb sväng då jag jobbar den 2:a igen. Inboxa ditt nummer så hör jag av mig nästa gång jag är där några fler dagar :-) Och så får ni ha en riktigt god jul och en fin present efter nyår!

      Radera
  3. Men usch, sådana där dagar vill man ju helst bara glömma bort. Hoppas att du fick en bra avslutning på dagen trots allt. Nu är det så nära så nära. Kommer ihåg att ryggen inte riktigt var med sådär i slutet men snart är det glömt - lovar! Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så fort jag kopplade på TENSen så gick värken (som nog egentligen inte var så himla farlig, jag var nog bara allmänt deppig igår) över, såå skönt! Vi var och storhandlade inför julafton och när vi kom hem lagade vi god mat, tände massa ljus och mös framför tv:n. Så det blev en mycket bra fredag ändå. Hoppas ni också hade en mysig fredag!
      KRAM

      Radera
  4. Men fy, jag skulle vara måttligt arg om det hade hänt mig. Hoppas du får ha dina saker ifred från och med nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får nog tyvärr flytta från Malmö för att få ha min saker i fred för här verkar folk inte kunna skilja på mitt och sitt..

      Radera
  5. Irriterande när folk inte kan skilja på mitt o sitt! Blev oxå bestulen av min cykel en gång och ooh vad olycklig jag blev. Riktigt snopet komma på morgonen när man tänkt cykla till universitetet för att upptäcka att man får gå istället....

    SvaraRadera
  6. Vad kul att den kommer till användning! Hoppas den även kan få dig på bättre humör :) tänker på dig!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Söta du, tusen tack för att jag får låna den :)
      Den (och även andra saker) får mig på bra humör, jag är på ett strålande humör idag :)
      Hopaps du har det mysigt gumman!
      KRAM

      Radera
  7. Men fy så tråkigt med cykeln!! Men vad duktig du r som håller igång och promenerar!!

    SvaraRadera
  8. Jättetråkigt med cyklarna! Fattar inte att det är så svårt att skilja på ditt och mitt.. :(

    Hoppas ni får en jättemysig jul! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma, hoppas ni får en supermysig jul! KRAM

      Radera