måndag 3 december 2012

Första advent

Första advent blev en fullspäckad dag (vilket det känns som de flesta dagar är nu för tiden, känns som jag aldrig hinner med alla saker jag vill göra). När jag vaknade och tittade ut genom fönstret igår imorse var det snö ute! Jag älskar snö och tycker att det lyser upp så fint, så jag var supernöjd!

Snö, dock inte så mycket, men bättre än inget :)
 
Adventsljusstake i matrumet.

Årets ljusfat.
 
Köket.
 
Hallen.
 
Tv-rummet.
 
Jag hade inte hunnit ta fram adeventljusstakar, julgardiner osv tidigare så det var det första jag gjorde på morgonen och höll sedan på med det under förmiddagen. Sen tog jag en liten promenad bort till Åhlens för att köpa en vit duk till matsalsbordet då den jag hade var alldeles för lång. Hittade en jättefin i tjock bomull med stjärnor på.

När jag kom hem fixade jag klart hemma och sedan kom Mickes mamma och hämtade oss då vi skulle ute och äta på restaurang för att fira hennes 60-års dag. Vi åt spansk mat på El Patio och mtta och glada åkte vi hem till Marianne för att öppna paket och äta semla(!!! jag ÄLSKAR semlor!). Vi hade en trevlig kväll och när Micke och jag kom hem var klockan mycket så det blev sängen på en gång.

15 kommentarer:

  1. Så fint du fixat! Mysigt!

    SvaraRadera
  2. Åhh vad fint du har pyntat :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack sötnos :)
      Såg dina fina adventljusstakar på Instagram!

      Radera
  3. Åh vad fint ni har det!!! Jätte mysigt :)) å så gott med semlor! Kan tänka du var nöjd ;) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Jaa, DÅ var jag allt bra nöjd :)

      Radera
  4. Ooh vad fint! Stilrent o juligt :)

    SvaraRadera
  5. Och väldigt fint ljusfat glömde jag säga!!!!

    SvaraRadera
  6. Så himla mysigt!! Är du och bebismagen sugen på en promenad en dag?

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Vi är absolut på på promenad :)

      Radera
  7. Så fint och stämningsfullt det blev! Jag har bara fått upp en stjärna än så länge men mer ska det bli :-) Vi får boka in något i veckan tycker jag! Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du tycker det :)
      Jag ses gärna i veckan!
      Kram

      Radera
  8. Så mysigt ni gjort det! Precis min smak på julpynt :)

    SvaraRadera