fredag 30 november 2012

Märklig dag

Har haft en lite halvmärklig dag idag.. Redan inatt tyckte jag att jag kände mindre fosterrörelser, men funderade egentligen inte så mycket över det. På min morgonpromenad kände jag heller inget, och inget heller efter att jag ätit frukost - dvs de tidpunkter jag verkligen brukar känna mycket fosterrörelser. Tänkte att det kommer säkert igång sedan under förmiddagen. Grejade sedan med barnrummet (som förövrigt är i princip klart, ska visa bilder snart) på förmiddagen men kände iallfall inget buff i magen.

Nya sängmobilen från Smallstuff.
 
Ringde därför min barnmorska som tyckte att jag skulle ringa KK vilket jag gjorde och de tyckte att jag skulle komma in på en gång för att kontrollera att bebisen mådde bra där inne. Som tur var var Micke hemma idag då han är sjuk, så vi åkte bort till KK. Där blev vi uppkopplade på CTG i en halvtimma och det såg ut som bebisen mådde bra där inne i magen. Fick även se mina sammandragningar på CTG:t, som jag förövrigt knappt känner plus att de jag hela tiden trott är en liten rumpa som putar ut vid revbenen tydligen är en sammandragning?!
Vi fick sedan vänta på doktorn för att göra ultraljud, vilket var mycket märkligt då doktorn fipplade fram och tillbaka med ultraljudsapparaten, tappade saker och inte hittade spakarna på britsen (så jag fick ligga med benen utanför). Kunde knappt hålla mig för skratt när jag låg där på britsen och dinglade med benen och doktorn inte visste vilken knapp han skulle trycka på och ultraljudsgelen flög iväg över golvet och rullade runt. Hur som helst så verkade bebisen i magen må bra och det fanns egentligen ingen förklaring till varför jag känner mindre fosterrörelser. Möjligtvis skulle det kunna bero på att han fixerat sig och därmed inte skulle ha lika mycket plats att röra sig på. Ingen var mer nöjd och glad än Micke och mig så vi åkte hem och köpte varsin lussekatt att fira med.
 
På eftermiddagen kom mamma och pappa och lämnade av lite grejer som jag fått från mormor, de åkte sedan till hotellet de bor på och Micke och började med maten som vi bjöd dem på på kvällen. Det bjöds på lax oxh marängsviss (sjukt underskattad efterrätt - det är ju bara SÅÅ gott!), och riktigt trevligt sällskap, jag uppskattade verkligen deras besök!!
 
 
 
 Nu blir det sängen för jag är helt slut efter denna dagen. Imorgon ska jag träffa mamma hela dagen!
 

14 kommentarer:

  1. Skönt att få bekräftat att allt var som det skulle. Minns hur obehagligt det kunde vara när man inte känt bebisen på ett tag. Fick tipset av min barnmorska att dricka något iskallt och det brukade faktiskt få fart på bebisen ;-) Hoppas du får en fortsatt mysig helg med besöket. Vi får boka en ny fika nästa vecka. Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag provade att dricka ett glas ikskallt vatten, men inget hände, och det var faktiskt det som fick mig att ringa till min bm.
      Tack, tror det kommer bli en fin dag idag, hoppas du får en fin helg!
      En fika hade varit jättekul!
      Kram

      Radera
  2. Förstår att du åkte in och kollade! Vad obehagligt. Men skönt att allt var bra!!! :)) snart har ni er lille pojk :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lika bra att kolla upp när man kan :)

      Radera
  3. Skönt att allt såg bra ut! Skönt att dom alltid verkar ta en på allvar vad gäller fosterrörelser!
    /mammajosephine.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen en lättnad! Kände mig lite halvlöjlig när vi vi gick därifrån efteråt, men ärligt talat tycker jag fortfarande att jag känner honom riktigt dåligt. Men jag anatar att de är som de misstänkte att han börjat fixerat sig :)
      Ha en fin helg!

      Radera
  4. Hej! Läskigt med minskade rörelser, men som du säger skönt att de tar en på allvar!! Och att allt verkar bra med bebis såklart :) kram/Kim

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de var supersnälla och lugnande samtidigt som de ville jag skulle komma in på en gång. Skönt att de tar en på allvar :)
      Hoppas allt är bra med dig, bebis och Martin :)
      Kramar

      Radera
  5. Håller med övriga att det var bra att kolla upp så att allt var bra med mini.
    Jag känner inte heller sammandragningar ännu och funderar på om jag inte har några, eller om jag har det lite som dig, att jag har, men inte känner något.
    Trevlig helg!
    /migochmittliv.wordpress.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har sammandragnigar när jag powerwalkar eller stressar etc, och ytterst ytterst sällan i övrigt. Men det kan säkert vara för dig som det är för mig, att jag knappt känner dem. Tror vi alla är olika och det inte finns något som är rätt eller fel :)
      Trevlig helg :)

      Radera
  6. Ja det e jobbigt det där med minskade fosterrörelser. Gick oxå o kollade upp det en gång, bättre kolla 1 gång för mkt än för lite....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut - bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite.
      Hoppas allt är bra med dig och lilla bebisen!

      Radera
  7. Härligt att allt var bra med bebben!

    SvaraRadera