lördag 10 november 2012

Tvätta bebiskläder

Här om dagen tvättade Micke och jag upp alla bebisens kläder och filtar då tanken är att vi i helgen ska åka till IKEA och köpa den byrå vi ska ha i barnrummet men som var slut i lager sist vi var där. Det var så mysigt att tvätta och sedan hänga upp alla små plagg och försöka föreställa sig att vårt barn (!!!), hälften mig och hälfen Micke kommer ha på sig alla dessa söta kläder. Det är på något sätt så overkligt att det faktiskt ligger ett litet liv i min mage, även om det syns utanpå och känns inuti så är det ofattbart på något sätt.


 
Då vi även tvättade all vår annan tvätt och jag fick för mig att jag absolut inte ville hänga bebiskläderna i torkskåpet och vi inte ha någon tvättställning fick vi lösa det på annat sätt.. Två linor i taket i vardagsrummet fick agera tvättlinor - man tager vad man haver, och det gick superbra! Sen om grannarna undrade vad vi sysslade med, ja det skiter jag faktiskt i :)
Vi kanske borde passa på att köpa en tvättställning när vi ska till IKEA!
 

5 kommentarer:

  1. Va mysigt! Minns den känslan! Va mycket fina kläder du köpt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns ju så mycket fina små kläder, det bara kliar i fingrarna ;)

      Radera
  2. Åh vad mysigt! Är det en liten prins i magen? Kram

    SvaraRadera
  3. Är ju så sött med bebiskläder! Svårt att tänka sig att man snart har en som kommer rymmas i de små plaggen ;)

    SvaraRadera