torsdag 22 november 2012

Besök hos bm

Känns skönt att ha barnmorskebesöket avklarat! Magen hade växt litelite grann vilket känns helt otroligt skönt! Min bm säger att det är en liten bebis, men på henne låter det inte som är det är något konstigt med det. Väljer att lyssna på henne och försöka sluta oroa mig nu!
Bebis ligger fortfarande med huvudet neråt, så det behöver jag heller inte oroa mig för.

Återigen pratade vi mycket om själva förlossnigen och hur viktigt Mickes roll är. Är så glad att det är just Micke som kommer vara med under förlossnigen, han är en sån trygghet för mig och en riktig klippa! Han vet allt om mig och dessutom vad jag önskar och inte önskar när förlossningen väl är här.

Bm trodde att slemproppen förmodligen har gått, men så länge det inte börjar sippra fostervatten skulle jag inte behöva oroa mig. Och skulle det hända skulle jag ringa förlossningen. Att den (förmodligen) gått behövde inte betyda att förlossningen startar snart, men det finns ju alltid en risk. Jag är ju varken med Micke eller kvar i Malmö de närmaste dagarna så det är bara att hålla tummarna att bebis stannar i magen ett tag till, gärna till januari.


Hjärtljud: 153 slag/min
SF-mått: 32-33 cm
Blodtryck: 120/80 mm/Hg
Hb: 132 g/l

6 kommentarer:

  1. Va skönt att den växt lite iaf! :) Oj har slemproppen gått? Jag trodde det va ett tecken på att förlossningen troligtvis startar inom 1-2 veckor iaf. Men hoppas den stannar ett tag till då. :)
    /Josephine (mammajosephine.blogg.se)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen :)
      Jag vet inte om den har gjort det, men det var ett par dagar sen nåt hände och min bm trodde det var slemproppen men att det inte behövde betyda att det var på g ännu.

      Radera
  2. Åh nu närmar det sig verkligen! Så spännande! Förlossningen kommer gå kanon tror ja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det närmar sig med stormsteg, men bebisen får gärna stanna lite extra :)

      Radera
  3. Lycka till :) förstår att du oroar dig, jag var likadan!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag hoppas att det inte är något på gång ännu bara vilket det inte behövde vara heller enligt min bm :)
      Kram

      Radera