torsdag 8 november 2012

Besök hos bm

Började dagen med ett besök hos barnmorskan. Vi pratade om förlossningsarbetets olika faser, om anding, om vikten av pappans uppmuntran, att han är där och påminner om anding och att han kan för ens tala osv. Kändes bra att gå igenom detta en gång till, och barnmorskan tyckte att jag skulle skriva ett förlossningsbrev med mina tankar kring hur jag vill ha det.
pH var fortfarande lite surt, men inget att bra sig om.
Bebis ligger fortfarande neråt med huvudet och jag fcik själv känna huvudet idag!

 
Hjärtljud: 146 slag/min
SF-mått: 31 cm
Blodtryck: 115/70 mmHg
 
Jag blev än mer orolig för bebis nu då SF-måttet inte ökat sen senaste besöket och att vikten var något lägre på ultraljudet... Men barnmorskan (som för övrigt är den bästa man kan ha) gav lugnade besked då SF-måttet legat över kurvan tidigare och nu istället låg mitt på. Känns bra att hon säger så, men jag blir iallfall lite orolig, vill ju bara att bebis ska må bra och vara frisk!


4 kommentarer:

  1. Man är ju orolig som gravid för precis allting!! Jag var det också och särskillt om något avviker från det man tror ska vara. Man får bara försöka lita på sin BM och snart har du din lilla krabbat i famnen.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, man är ju det.. Du har så rätt så, ska lyssna mer på min bm :)
      Kram

      Radera
  2. Mitt SF-mått ökade inte heller så mycket runt de veckorna men jag vet att det är svårt att låta bli att oroa sig. Du har i alla fall en jättefin mage :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack!
      Skönt att höra att det inte bara är jag :)

      Radera