söndag 11 november 2012

Helgen

Vi har haft en jättemysig helg Micke och jag. Marianne är i Göteborg så hon var snäll och lånade ut sin bil till oss, därför har vi kunnat ta oss till ställen som vi inte annars brukar åka till.
I fredags efter lunch var vi på föräldrautbildning, vilket var sista delen, och den handlade om livet när bebisen har kommit, dvs när man blir tre. Då det tydligen är många småbarnsföräldrar som går isär/ skiljer sig fick vi prata i grupper kring detta. Eller ja, grupper och grupper, det var Micke och jag och ett annat par. Fast jag tyckte bara det var bra att det bara var vi fyra, för då kunde man prata lite mer avslappnat.

På eftermiddagen åkte vi och köpte födelsedagspresent till Marianne som fyller 60 år snart, sedan åt vi tacos och myste framför tv:n med massa tända ljus och godis - fredagsmys på  hög nivå! Det var extra mysigt att tillbringa halva fredagen med Micke, eftersom han bara jobbade halvdag då vi skulle på föräldrautbildningen, guld värt!



Igår var vi och hämtade vagnen, och det var riktigt mysigt! Sen var vi på IKEA och köpte byrå till babyrummet och även lite annat smått och gott, så som det alltid blir när man är på IKEA ;)

Fler bilder på vagnen kommer!

På vägen hem svängde vi förbi Blomsterlandet och där fick jag inhandlat några julgranskulor och även en stjärna till grantoppen.
 
Idag tog vi sovmorgon, eller iallfall Micke. Jag var pigg när jag vaknade vid åtta så jag gick upp och åt frukost och vattnade blommor, fotade vagnen osv. När Micke vaknade till liv åkte vi ut till Vellingeblomman då jag fått mersmak för julgrejer även om det är ett tag kvar till jul. På Vellingeblomman har de huuuuur mycket julgrejer som helst och det är riktigt riktigt stort! Dit rekomenderar jag er verkligen att åka nu inför jul! Det var mysigt att gå hand i hand och bara titta på alla fina grejer.
 
 
Köpte två paket med röda julgransjulor i glas - för 149 kr! Och skumtomtar..
 
Nu ska vi äta citronlax som står i ugnen, och sedan titta på Solsidan - söndagsmys på hög nivå :)
Önskar er en fin söndagskväll!

2 kommentarer: