fredag 30 januari 2015

Vecka 28

Nu i veckan fick vi hem vår nya vagn. Jag har provkört den och jag älskar den, den är såå lättkörd trots att det är bredare än vår förra. Jag längtar såå till den ska bäddas och fixas med och ännu mer till dess passagerare ligg i den. 

Kroppen: På nätterna vaknar jag av att min högra arm somnat/domnat bort trots att jag inte legat på den. Har varit orolig över det de senaste dagarna och hade tänkt att ringa till barnmorskan idag men så googlade jag innan jag ringde och det låter verkligen som karpaltunnelsyndrom, fast det är hela min arm som somnar/domnar, och inte mina händer. 
Numera är jag även uppe och kissar ett par, tre gånger varje natt. 
Vikt: + 6 kg.

Trötthet: Jag är inte lika trött som innan, och det är såå skönt att slippa den förlamande tröttheten som jag tidigare känt mitt på dagen. 

Motion: Jag promenerar ca 7 km tre dagar i veckan och jag märker verkligen hur gott de promenaderna gör. Det är inte i någon powerwalk-hastighet, det blir som det blir utifrån dagsformen. Men jag går inte i snigelfart iallfall. 






Här kan ni läsa om vecka 28 när Nils låg i magen. 

4 kommentarer:

  1. Duktig du är som promenerar så långt. Jättefin är du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör så mycket för kroppen att röra på sig :)
      Tack så jättemycket!

      Radera
  2. Ja riktigt duktig! Det svåra tycker jag är att hitta promenadvägar som är så långa och samtidigt roliga att gå som man inte tröttnar på efter två gånger.
    Jätte fina kort på dig och nils och kulan =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja verkligen! Jag är dock så tråkig så jag går SAMMA runda varenda gång.... Här finns liksom inte så mycket att välja på tyvärr. Hade jag bott i tex Stenungsund så hade jag aldrig gått samma då det finns en helt annan variation av promenad vägar där :)

      Radera