torsdag 15 januari 2015

Sjukskrivning

Jag blev, precis som jag trodde; 100% sjukskriven igår. Jag har inte hunnit känna efter hur det känns riktigt ännu.. Idag har jag återigen suttit hela dagen med papper till försäkringskassan, och ringt runt till dem och även till mitt lönekontor. Att allt sånt ska vara så krångligt... Idag fick jag prata med en jättebra handläggare på försäkringskassan som förklarade allt bra så nu ska jag bara skicka in mitt nya läkarintyg och även ett läkarintyg för Nils så att jag kan byta från föräldrapenning till vård av barn de dagar han låg inne på sjukhuset nu i julas. Hoppas att jag kan släppa allt sånt pappersgöra snart och fokusera på att vara just sjukskriven.

2 kommentarer:

  1. Skönt att det inte krånglade med sjukskrivningen utan att det blev 100% utan problem. Det kommer säkert att vara både skönt och konstigt att inge jobba, men förhoppningsvis slipper du sammandragningarna nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte riktigt förstått ännu att jag är sjukskriven. Det krävs nog ett par dagar och liksom komma ner i varv och sluta stressa och förstå att jag har ganska så gott om tid till precis allt innan jag faktiskt förstår att jag är sjukskriven och inte kommer att jobba på lång tid framöver.

      Radera