måndag 12 januari 2015

Clarins gravidolja

Men den växande magen har jag införskaffat mig en gravidolja. Jag vet att det inte ska hjälpa mot bristningar att smörja magen, men det är ju mysigt att ha det som en rutin varje dag och skulle det ändå motverka bristningar så why not liksom.

Denna graviditeten fick det bli Clarins gravidolja och den är verkligen toppen. Den går snabbt in i huden och kletar därför inte av sig på kläderna, den är dryg och den luktar gott.

Förra graviditeten använde jag Decleors gravidolja och senare Weledas varvat med en bodybutter från Bodyshop. Decleors tyckte jag mycket om men bytte till Weledas då den var billigare. Weledeas gick inte in i huden lika bra som Decleors eller Clarins gör. Clarinsen vinner över Decleors då den är bra mycket drygare och dessutom faktiskt går in fortare i huden.


Clarins Tonic Body Treatment Oil

2 kommentarer:

  1. Haha! Den har jag med trots att jag inte är gravid ;)
    Men alltid bra att förebygga ;)
    Häller några droppar i min bodylotion. Underbar är den! Speciellt på vintern då man är en torris! Och så dryg! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det ja, det har jag nog läst :) Den är hur som himla himla bra, gravid eller inte :)
      Bra tips att hälla i bodylotion också :)

      Radera