tisdag 20 januari 2015

REA-fynd

Både Nils och bebisen i magen har fått ytterplagg som jag fyndat på REA. Nils fick en härligt blå vårjacka från Zara för 179 kr och bebisen fick en mysig lite tunnare vindfleece från Polarno. Pyret för 299 kr.

Eftersom jag har bf 30/4 så tycker jag att det är svårt att veta hur vi ska klä bebisen. Nils föddes ju i slutet på december, dvs han var nyfödd när det var vinter och minusgrader ute och då hade han en tjock fleeceoverall, fårskinnsfäll, ett tjock duntäcke och en välfodrad Emmaljunga liggdel. I april/maj kan ju vädret vara både varmt och kallt, och Bugaboos liggdel är inte lika mysig, ombonad och välfodrad som Emmaljunga, dessutom lär vi bära lillebror i en bärsele (det gjorde vi aldrig med Nils, men nu är det ju viktigt att kunna ha armarna fria för Nils). Därför har jag inte riktigt vetat hur jag ska tänka ang. ytterkläder till bebisen, men det hade ju känns knepigt att inte ha någon overall om det nu är kallt, och om vi ska bära honom i bärsele. Och även på sommaren kan det ju faktiskt vara kyligt. Så det kändes helt rätt att köpa en fleeceoverall. 




2 kommentarer: