fredag 23 januari 2015

Vecka 27

Från vecka 20 fram till nu har verkligen segat sig fram. Jag har för mig att det var likadant med Nils och när jag väl kom till vecka 30 så gick resterande tid i rasande fart. Jag njuter inte riktigt lika mycket av att vara gravid denna gången, jag tror att det har att göra med att jag mest känner mig stor och inte lika fin med magen som jag gjorde med Nils. Samtidigt så börjar magen äntligen bli lite mer fin, då den är lite mer "gravidrund" och inte bara som en stor tunna.

Kroppen: Några kvällar tycker jag att mina fötter och vrister sett ganska svullna ut, det har varit tydliga märken efter strumpresåren. Men jag vet inte om det kanske var inbillning, för nu tycker jag att det inte är så längre.
Vikt: +6 kg.

Trötthet: Usch så trött jag är mitt på dagen. Jag skulle kunna somna precis på det ställe jag befinner mig.. Igår fick jag äntligen tummen ur och gick och köpte mig Duroferon, så får vi se om jag blir mer pigg lite längre fram.

Bebis: Sparkarna blir allt kraftigare och fler.




Här kan ni läsa om vecka 27 när Nils låg i magen. 

4 kommentarer:

  1. Du är jättefin och kortet med vita underkläder är fantastiskt!
    Snart är du i v30 och sedan "poff" så har du din bebis i famnen istället, det går fort ska du se...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å, snäll du är :)
      Jag vet, det är lite så jag känner -låt det bli vecka 30 snart (och så fort magen är borta kommer jag väl att sakna den..)!

      Radera