fredag 16 januari 2015

Vecka 26

Sedan jag blev sjukskriven för två dagar sedan så har jag fixat med papper till försäkringskassan, fixat med andra papper, fixat och donat här hemma, dvs sånt där tråkigt nödvändigt ont. Nu tror jag att jag är klar med det mesta så att jag faktiskt snart ska kunna ta in att jag är sjukskriven. Jag vet ju att jag är det, men jag behöver nog landa lite i det innan det sjunkit in ordentligt. Att inte gå till jobbet känns både tråkigt och skönt. Nu slipper jag sammandragningarna och det är ju bra. Jag funderar mycket på vad som kan gå fel.. Och hoppas hoppas hoppas verkligen att de har sån bra koll på den där artären och att bebisen får det den behöver.

Kroppen: Magen sitter där den sitter. Den är lite i vägen då jag böjer mig ner för att ta upp något från golvet etc, men man vänjer sig fort hur man ska göra för att underlätta. Jag har inte ont någonstans vilket är skönt.
Vikt: 5kg.

Trötthet: Senaste veckan har jag varit riktigt trött. Mitt på dagen har det känns som att jag skulle kunna somna sittande. På kvällarna har jag somnat utan problem.

Bebis: Det är ett himla liv i magen på kvällarna och det är såå mysigt. På dagarna gör lillebror såklart också sig till känna, men inte lika mycket som på kvällarna. När jag sätter mig ner i lugn och ro, tex om jag sätter mig i soffan för att titta på tv så känner jag honom mycket.



Här kan ni läsa om vecka 26 när Nils låg i magen. 

2 kommentarer:

  1. Kanske är oron som gjort dig lite trött också,
    Vilken fiiin klänning! Så himla fint med gravidmagar och tighta trikåklänningar. =) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan absolut vara oron som gör mig trött.
      Tack, vad snäll du är :)
      Kram

      Radera