lördag 3 januari 2015

Friskare kille med glitter i ögonen och egentid för mamman

Jag vågar knappt skriva det, men Nils är bättre, på riktigt! Jag är så himla glad och lycklig och lättad osv osv! Igår drack han ganska bra och åt litegrann och när han vaknade imorse så var han sig själv igen, glad och sprallig och som en liten papegoja och upprepade allt man sa tusen gånger. Han har till och med ätit frukost, lunch, mellis och middag idag och två små små minilussebullar på det! Plus att han har druckit bra. Han är heller inte riktigt lika tät i näsan och han hostar inte överhuvudtaget. Det känns så bra så jag kan inte beskriva det! Han ser frisk ut och de mörka ringarna under ögonen är puts väck, dessutom ät glittret i ögonen tillbaka, det är verkligen stor skillnad!

Igår jobbade jag typ fyra timmar, och det var så skönt att komma hemifrån en stund, samtidigt som jag höll på att oroa ihjäl mig för att jag inte var hemma. Fick pratat länge med min chef som är IVA-syrra och som har jobbat med barn och hon sa en himla massa bra grejer och förklarade grundligt saker jag undrat över och hon redde ut en hel del frågetecken och gav mig flera bra tips på att få Nils att äta och dricka.

Idag har jag varit iväg en sväng och fått lite egentid igen. Jag träffade Elin på stan för en fika. Det var SÅ välbehövligt och det var alldeles för längesedan vi träffades. Åh så skönt det var att få prata av sig och lyssna till lite andra saker än sjukdom. Nu har jag laddat batterierna!

Vi fikade på Raw Food House.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att han är så mycket bättre! Finns inget värre än att gå och oroa sig. Det fiket såg otroligt mysigt ut! Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att han piggat på sig igen. Kram

    SvaraRadera