fredag 9 januari 2015

Snabb vecka

Denna veckan har swishat förbi, inte pga att det varit "kortvecka" som för så många andra (då menar jag att de flesta börjat jobba först i onsdags, jag började jobba i måndags och har jobbat varje dag sedan dess), utan för att det har varit så himla mycket att göra. Nils och Micke var hemma i måndags och tisdags och i tisdags efter mitt jobb så var vi på vårdcentralen för att göra en sista koll av Nils eftersom jag tyckte att han fortfarande var lite dålig på att dricka (dock inte så dålig som tidigare). Sjuksköterskan vi träffade var jättebra och förstod verkligen min oro och trodde att det var en fix idé som Nils hade fått; att han inte vill dricka. Hon sa att det kanske berodde på att vi tjatade så på honom om att hela tiden dricka och att det kanske skulle ge med sig när han började på förskolan. Och mycket riktigt, hon hade rätt - första dagen på förskolan åt han bra och drack en massa och så har det fortsatt därefter så nu är Nils verkligen sig själv igen och ingen är mer glad än Mikael och jag.

Idag har jag varit ledig och ägnat precis hela dagen åt försäkringskassan.. Det är oerhört krångligt att vara sjukskriven, och det krävs att ens arbetsgivare anmäler till försäkringskassan att man är sjuk osv osv vilket såklart inte var gjort så det har jag fixat med idag. Sånt är så tråkigt att göra, och det är egentligen sjukt att  när man är "ledig" från jobbet pga sjukskrivning så tänker jag att man ska vila, men det går ju inte när man måste fixa med massa såna saker... Inte för att det är varje dag det är så, men som sagt, idag har varit en sån dag. Trist, men nu är det gjort. Sen har jag massa andra papper som ska skickas till försäkringskassan, men det är ansökan om graviditetspenning och inkomst osv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar