söndag 11 januari 2015

Huset fullt med barn

Förra helgen träffade vi Kristin, Robin och Harry i lekparken. Vi insåg då att det var typ ett år sedan vi sågs sist. När jag var mammaledig träffade Nils och jag ofta Kristin och Harry och även Maria och Ella. Sedan började vi alla att jobba och då blev det inte att vi träffades. Idag styrde jag upp en liten lekdejt hemma hos oss och då kom Kristin och Harry och Maria och Ella och även Elin och Elvin. Så det var fyra barn och fyra mammor. I början var Nils lite ledsen och tyckte inte alls att det var så roligt när de andra barnen lekte med hans leksaker, men när Elvin kom så tinade han upp och efter att ha lekt ensam med Elvin en stund så gick det toppen att leka alla fyra barnen.

Elin och Elvin stannade en stund efter att de andra gått och då lekte Nils och Elvin fint ihop. De kramades och låg i soffan och läste bok tillsammans. De kommer oftast bra överens, men vill ofta ha just den leksak den andra har, men jag tycker ändå att de brukar lösa det bra tillsammans. Idag satt de en stund tillsammans och lekte med Nils garage och det gick hur bra som helst. 

Alla fyra barnen i Nils lilla rum.

Fika (ni ser att jag stått och bakat hela morgonen va?).

Bästisarna. Elvin berättar för Nils var som händer i boken och Nils lyssnar intressant. En liten stund iallafall.

När alla gått hem somnade Nils på två röda sekunder.

När Elvin skulle gå hem så satt Nils i soffan, så Elvin gick från hallen till soffan och sa "hejdå Nils" och då svarade Nils "puss" och så pussades de och sedan varandra en kram och sa "hejdå", haha, de är så söta när de göra såna spontana saker.

2 kommentarer: