torsdag 15 januari 2015

Till lillebror

Det är ju såå roligt att både titta på och köpa babykläder. Här om dagen så fick lillebror, helt ovetande, sina första kläder. Det kändes såå härligt att stå där i butiken och titta, känna och välja bland alla söta små små kläder. Jag hade glömt hur otroligt små kläderna är.. Det var svårt att att välja storlek, Nils hade först storlek 44 och i början var även de stora, när han var en månad gammal  så var storlek 50 fortfarande för stort, han var ju så liten, men med tanke på hur stor min mage är den här gången och att jag äter Trombyl nu så lär ju den här bebisen bli större än vad Nils var när han föddes. Lillebror kanske inte ens kan ha storlek 50, så därför jag tog det ena klädsetet i 50 och det andra i 56.



4 kommentarer:

  1. Vad gölliga!
    Jag trodde att Jack skulle vara jättestor när han föddes. Tillslut blev han rätt "normal" med 3710g och 51 cm. Trots det var 50 lite stort i början och 56 gigantiskt även om han lade på sig snabbt både i vikt och i längd. Vi hade och har nästan ingenting i 50 dock. Det får vara lite stort i början!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De växer ju i det tillslut ändå. Jag tror att jag mest kommer att köpa 56-kläder den här gången, men jag kommer att vänta till vi varit på tillväxtultraljudet i vecka 32 (eller vilken vecka det nu är) så att vi vet på ett ungefär om det blir en minimini igen eller en "normalstor" bebis :)

      Radera
  2. Vad fina!! Herregud, jag hade köpt ihjäl mig ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är svårt att hålla sig från att köpa för mycket för det finns så himla mycket fint, men de växer ju så fort när de är så små.

      Radera