måndag 2 februari 2015

Exuviance Skin Caring foundation

Jag har ett par foundations här hemma som jag inte hunnit testa ännu då min hy varit katastrof nu i vinter. Det är hemskt när man ser värre ut än en hormonstinn finnig tonåring - särskilt när man är 30 år och inte ens hade finnar i tonåren.. Just då vågade jag inte påbörja en ny foundation av rädsla för att hyn skulle bli ännu värre. Precis innan jul så började jag ändå se att huden successivt blev bättre och finnarna försvann. Då använde jag GloMineras Luxe foundation eftersom jag visste av erfarenhet sedan tidigare att den inte försämrade min hy i ansiktet. Men så vågade jag tillslut att sakta börja prova en foundation från Exuviance (jag använder Exuviance även som hudvård morgon och kväll). Jag gjorde faktiskt precis som man ska göra när man börjar med nya produkter för ansiktet; jag använde den då och då för att vänja in huden ifall även denna foundation skulle förvärra finnarna. Det gick hur bra som helst och nu använder jag Exuviance Skin Caring foundation varje dag utan att den försämrar min hy.

Jag tar alltid två droppar av Beauté Pacifiques serum Submersive Serum Paradoxe som jag blandar ut med Exuviance foundation. Det gör att min yttorra hy inte ser torr ut eller flagar då serumet faktiskt funkar som en primer och även dämpar rodnader och dessutom är anti-inflammatorisk.

Jag använder bara fingrarna då jag applicerar foundationen i ansiktet. När jag är klar använder jag inget puder i ansiktet då det får huden att se torr ut och det funkar faktiskt utmärkt att lägga både rouge och solpuder ovanpå utan att det fastnar mer än om jag hade haft puder. När jag sedan är klar med hela makupen avslutar jag med att spraya Sensais Cellular Performance Hydrachange Mist över hela ansiktet för att "sätta" makeupen och för att återfukta huden lite då den innehåller hyaluronsyra.

Eller vänta lite, nu ljög jag, jag lägger faktiskt lite av By Terrys Hyaluronic Hydra Powder på ögonlocket och lite lite under ögat då jag kommit på att det gör att mascaran inte lägger sig under ögonen ju längre dagen går vilket gör att man slipper se trött ut alternativt som en panda. 



Exuviance Skin Caring Foundation och Beauté Pacifique Submersive Serum Paradoxe.

Min bas lagd med ovanstående produkter.


10 kommentarer:

  1. Har du provat Exuviance SkinRise Bionic Tonic pads?
    Väldigt sköna o härliga för ansiktet, tycker jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh yes, I LOVE THEM! Använder dem varannan dag på morgonen. Älskar den uppstramande och kylande känslan de ger.

      Jag klipper av mina på mitten, så att jag får dubbelt så många. Tips, om du inte redan gör så :)

      Använder du andra produkter från Exuviance?

      Radera
    2. Jag använder nu produkter från Comfort Zone o de produkter jag använder från Exuviance nu, är ibland: Intensive Eye Treatment Pads, SkinRise Bionic Tonic pads och Rejuvenating Treatment Masque.
      För något år sedan slutade jag använda Exuviance (rengöring, ansiktsvatten o kräm).

      Jag bytte hudterapeut som hade Comfort Zone - istället för Exuviance som den andra hade. Samtidigt kände jag att Exuviance hade gjort sitt för mig. Min hud hade blivit bättre, jag var mindre yttorr, mindre känslig hud o mindre finnar. Men sedan tyckte jag att det inte hände mer. Men jag ville få ännu lite bättre hud. O efter laserbehandlingar o användning av Comfort Zone, är jag nu nöjdare med min hud.
      Ibland använder jag denna härliga peeling: Papaya peeling, från Maria Åkerberg. Huden blir väldigt mjuk o len efter. Aldrig upplevat huden så len efter en peeling! (Finns bla på Skincity).
      Men mest är det Comfort Zone som gäller för mig. Men jag varierar ibland med andra masker o peelingar.

      Ja, ibland delar jag padsen också :)

      Radera
    3. Ah :) Jag har inte hört talas om Comfort Zone, måste jag genast kolla upp, det lät intressant :)

      Radera
  2. Hej, jag undrar om du använder Sensai-mascaran fortfarande? Jag har precis börjat med den och skulle behöva lite teknikhjälp av ett proffs..! Fin blogg förresten!
    Tacksam för svar, kram från Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gör jag :) Men oftast använder jag faktiskt Lancomes Hypnose mascara då jag tycker att Sensaien tar sån tid att tvätta bort.

      Kan jag hjälpa dig så gör jag gärna det - vad undrar du? :)

      Radera
    2. Tack, samma här faktiskt men jag är helt hooked på Lancome Definicils!
      Tycker den är smidigare jag med...
      Bättre att köra på det som funkar bäst, eller hur?��
      Tack för svaret!

      Radera
  3. Jag har läst lite och blivit nyfiken på att testa exuviance foundation då jag använder alla andra hudvårdsprodukter från det märket, men jag har problem att veta vilken färg jag ska ha, speciellt då det inte finns någon återförsäljare där jag bor. Min hud är väldigt lik din, så min fråga är vilken färg du har på din foundation från exuviance?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min är i färgen blush beige.
      Jag tyckte att det var jättesvårt att välja färg då jag upplevde att alla Exuviance foundationnyanser gick åt det rosa hållet och jag vill gärna att de ska gå åt det gula hållet då jag ganska lätt blir rosa/röd i ansiktet men är lite mer gul på halsen. Jag var hos en återförsäljare och provade ut färg och det var supersvårt... Jag fick med med flera olika prover hem så att jag skulle kunna testa hemma i vanligt ljus och då var det blush beige som var bäst på mig. Jag tycker jättemycket om den färgen, och fast att den går åt det rosa hållet så funkar det på min hy :)

      Kolla med skincity.se om de kan hjälpa dig att välja färg - de är superduktiga.

      Lycka till :)

      Radera
    2. Tack så mycket! jag ska kolla på skin city.

      Radera