fredag 20 februari 2015

Vecka 31

Vi har börjat fundera på vad lillebror ska få för namn. Namnet ska såklart passa fint ihop med "Nils" och gärna vara klassiskt och lite äldre. Nils berättar gärna för folk att hans lillebror ska heta Folke, haha, han är så söt! Det namnet har verkligen fastnat hos Nils, fast att jaga alltid ber honom att uttala även andra namn jag kommer på. Jag gillar Folke, men har såklart andra förslag också, och jag vill veta hur lillebror ser ut innan han får sitt namn.

På frågan "vad ska bebisen i magen/lillebror heta" svarar Nils alltid glatt "Folke".

Kroppen: Jag känner mig helt plötsligt inte alls så stor och otymplig som jag tidigare gjort, det är helt fantastiskt skönt och jag känner mig finare, eller hur jag ska förklara, inte bara tjock utan faktiskt fint gravid. Denna graviditeten har jag ingen linea nigra, knepigt att det kan skilja sig så.
Vikt: + 7 kg.

Motion: Mina en-timmes promenader en gång i veckan fortsätter jag med då jag mår så himla bra av att komma ut. Hela denna graviditeten har jag blivit andfådd lätt, men det hör ju graviditeten till och det är inget som hindrar mig.

Bebis: Det är ingen discobebis i magen, som Nils var, men det beror nog som sagt på att moderkakan sitter i framvägg. Jag känner bebisen allt mer och mer, hela dygnet och som jag skrivit tidigare så känns jag honom mest tydligt långt ner i magen alternativt långt upp. Jag har ännu inte känt någon hicka.



Här kan ni läsa om vecka 31 med Nils i magen.

1 kommentar:

  1. Namn är jättesvårt. Vi ville också att namnen skulle passa och ju mer jag säger Jack och Tim desto bättre låter det. Vi valde bland tre namn och Tim var hela tiden min favorit då det blir samma när man ropar. Jaaa-aaack och Tiiii-iiim ��.
    Kusinen heter Arvid och det tycker jag är görfint!
    Ni kommer att komma på rätt namn för er familj.
    Kram

    SvaraRadera