fredag 6 februari 2015

Vecka 29

Det går så segt och det känns som att jag har varit gravid i flera år typ. Jag vill bara att det ska bli slutet på april så att jag slipper känna mig och vara så stor, och så att vi äntligen får träffa han som gömmer sig i magen. När jag går in i vecka 30 hoppas jag att tiden börjar gå lite fortare. Det är knepigt, för jag tycker att veckorna bara försvinner iväg nu när jag är sjukskriven. Helt plötsligt har en vecka gått utan att jag gjort nåt vettigt, men ändå känns det som att graviditetsveckorna står stilla. 

Kroppen: Jag känner mig allt mer osmidig när jag ska ta mig upp ur sängen. Annars känner jag inte av så mycket att jag har en stor mage, förutom då jag ska "ta mig förbi" någonting, då har jag inte med magen i beräkning och därför blir det ibland ordentligt trångt eller så går jag helt enkelt in i något med magen. 
Vikt: +6 kg

Mat: Jag har haft lite mindre matlust, är liksom inte hungrig på samma sätt och sedan blir jag mätt snabbt. 

Bebis: I början av veckan hade jag ont i magen och upplevde att jag kände mindre och svagare fosterrörelser. Jag fick komma på en extra kontroll hos min barnmorska, och såklart började bebisen röra sig ordentligt igen så fort jag satte på min fot på barnmorskemottagningen.. Haha, det är så typiskt! Men hellre kolla en gång för mycket än en gång för lite! Generellt så känner jag denna bebisen mindre än om jag jämför med Nils. Mest troligt är det ju för att moderkakan sitter i framvägg, vilket gör att fosterrörelserna dämpas en del. Så jag får nog helt enkelt acceptera att jag inte kommer att känna bebisen lika mycket som jag gjorde med Nils.





Här kan ni läsa om vecka 29 när Nils låg i magen.

6 kommentarer:

  1. Det går säkert fort på slutet när våren kommer!

    Jag har haft moderkakan i bakväg båda gångerna men tycker ändå inte att jag känt bebisarna sådär supertydligt. Verkligen inte så att jag kunnat känna kroppsdelar och jag hoppade aldrig till av sparkar. Det är nog väldigt olika. Bra att du kollade upp det i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det :) Längtar såå till våren!

      Radera
  2. Åh jag är i vecka 27 nu och jag vill att tiden ska gå saktare, haha! Tycker det börjar rusa iväg alldeles för mycket nu =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kände jag när jag var gravid med Nils. När han var född saknade jag verkligen magen, jag kände mig så fin med magen. Och denna graviditeten är totalt tvärtom, haha, konstigt att det kan vara sån skillnad.

      Radera
  3. Kulan börjar bli riktigt stor nu =) men det är fint!!! Förstår om det kan vara jobbit också. Men håll ut, dagen kommer ju så småningom =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, "kulan", snarare badbollen eller något annat stort ;) Skämt åsido:)

      Radera