fredag 27 februari 2015

Vecka 32

Jag gick igenom de bebiskläder vi köpt till lillebror igår, och insåg att i de där små söta kläderna ska vara bebis kläs. Det är en hel del som behöver kompletteras, framförallt byxor och pyjamasar, och någon mössa och dregglisar. En fin och mjuk liten bomullsfilt behöves också. Än så länge tycker jag att det är för tidigt att tvätta kläderna, men jag längtar förväntansfullt till den dagen kommer då jag ska hänga upp de små nytvättade kläderna på tork. Och ännu mer längtar jag till de ska packas ned i BB-väskan och desto ännu mer till jag får klä lillebror i dem. Det är så osannolikt på något sätt att det faktiskt ligger en bebis inne i min mage, och som sedan ska bo med oss i vår lilla familj, men som jag längtar efter honom.

Kroppen: Det är inga konstigheter med min kropp fortfarande, vilket jag är tacksam för. Jag har ibland börjat känna lite sammandragningar igen, men inget som gör alldeles för ont och de kommer alltid om jag anstränger mig. Vissa kvällar har jag känt av som "mensvärk" nere i magen.
Vikt: + 7 kg

Trötthet: Jag är såå trött. Jag vet inte om det beror på att de två veckorna i Stenungsund, då jag inte fått hjälp med Nils som jag brukar få när jag är hemma. När vi ärhemma kan ju Micke ta honom om jag skulle behöva vila en stund, eller om Nils vill bli runtburen hela tiden, och allra helst hjälps vi ju åt med nätterna. I Stenungsund har Nils sovit så himla dåligt, vaknat ledsen flera gånger varje natt, vilket gjort att min nattsömn såklart blivit störd flera gånger varje natt under två veckors tid. Nu när vi är tillbaka i Malmö sover Nils bra igen, och jag sover sådär.. Vaknar tidigt på mornarna, före alla andra, gärna innan 06, och då är jag definitivt inte pigg, men jag kan inte somna om. På dagarna är jag sådär megatrött, så nu när vi är hemma igen och jag har möjlighet att ha Nils på förskolan dagtid ska jag verkligen passa på att vila.

Bebis: Det är numera ett väldigt liv i magen, och stundtals "välver" hela magen när lillebror gör vad han nu gör inne i magen.




Här kan ni läsa om vecka 32 med när Nils låg i magen. 

2 kommentarer:

  1. Se. Redan vecka 32 och nyss var det 29. Nu går det undan!

    SvaraRadera
  2. Hahaha, jag VEEET! Det är så sjukt!!!! Nu vill jag nästan, men bara nästan stoppa tiden ;)

    SvaraRadera