torsdag 26 februari 2015

Malmö

Igår kom vi tillbaka till Malmö. Jag skulle klippa mig och till barnmorskan så lagom till att badrummet blev klart (eller ja, det är i princip klart, men det går iallafall att använda nu) åkte vi hem. Tågresan hem gick toppen, Nils tyckte det var helt fantastiskt att få åka tåg, var jätteglad, åt lite lunch och somnade sedan gott i vagnen och sov till vi kom till Lund.

När jag var ändå var hos frisören passade vi på att klippa året i nacken på Nils, då han har sån hockeyfrilla där. Vi är lite osäkra på vad vi ska göra med hans hår.. Jag tycker att det är jättefint med lite längre hår på småpojkar, men jag vill inte att det ska vara i vägen och störa och hindra honom. Därför har han nu tofs eftersom luggen annars kommer i ögonen. Min tanke är att håret behöver växa lite till för att det ska gå att dra åt sidan, så att det inte kommer i ögonen.. Ja, vi får helt enkelt testa och se. Funkar det inte så är det ju bara att klippa honom.

 På tåget hem till Malmö. Mums med äpple och tryggt och skönt med både apan och "nutte".

I frisörstolen. Det gick hur bra som helst och jag tror inte att varken nappen eller plattan hade behövs, men han var lite trött efter förskolan så jag tänkte att det var bäst med tanke på att vi egentligen inte hade bokat tid till Nils, vi hade bara tur att min frisör var snäll och ville klippa nacken lite fort. 

2 kommentarer:

  1. Spännande med nytt badrum!

    Jack HATAR när vi rör hans hår. Jag brukar hålla honom i famnen och så klipper Rickard. Jack gråter hela tiden och samarbetar så lite som möjligt. Han har så tunt hår att det är svårt med någon frisyr på honom. Hoppas att det tjockar till sig lite.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nils har ganska mycket hår, eller han har nog mycket, och det växer i rekordfart. Ska bli spännande att se om det kommer att gå att dra "luggen" åt sidan när det väl har växt till sig.

      Vad skönt att ni kan klippa Jack hemma, det hade jag aldrig vågat då jag verkligen inte kan konsten att klippa hår snyggt.

      Radera