onsdag 11 februari 2015

Badrumsrenovering

Nu är vi igång med badrumsrenoveringen. Igår kom snickarna och rev ut hela badrummet. Eftersom vi inte har någon toalett nu under renoveringen bor vi hos Marianne till på torsdag. Då kommer pappa och hämtar mig och Nils och så är vi hos mamma och pappa under resterande tiden det tar att göra klart badrummet. Eftersom Micke jobbar är han kvar här i Malmö, men bor hos sin mamma.

Igår fick vi äntligen bestämt allt inredningsmässigt med badrummet. Vi fick även köpt vask, underskåp och spegelskåp igårkväll på Bauhaus. Vi har bestämt handdukstork, kran, dusch osv osv. Så nu är det bara att köra! Idag kom VVS ingenjören och påbörjade det första arbetet.

Camarguqe Viken. 

Vi fick möbelsetet till ett riktigt bra pris. Jag tycker det är helt okej, hittade ett som jag tyckte var snäppet snyggare, men det var mycket dyrare och eftersom vi renoverar för att sälja så tyckte varken Mikael eller jag att det var värt att lägga dem pengarna på det. Man kan ju omöjligt veta om man får igen de pengarna man satsar på renoveringen. Badrummet kan dock omöjligen bli värre än det var från början. När renoveringen är klar ska jag lägga upp före och efter bild så får ni se. 



3 kommentarer:

  1. Åh vad roligt med nytt badrum, spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller hur :)
      Blir extra spännande nu eftersom det förhoppningsvis kommer att vara klart då jag kommer hem igen från mina föräldrar :)

      Radera
  2. Härligt med renovering och eftersom ni förmodligen flyttar gör ni helt rätt i att inte välja det dyrare utan nöja er med ett mer ekonomiskt.

    SvaraRadera