fredag 20 februari 2015

Kyrkans öppna förskola

Idag har vi varit på kyrkans öppna förskola tillsammans med Veronika och Zigge. Vi kom en timme senare än vad vi hade planerat då Nils och min morgon var total katastrof, men vi hann ändå med lek, fika och sångstund! Det var verkligen toppen på kyrkans öppna förskola! Vi fick ett fantastiskt välkomnande och blev väl omhändertagna och fick bra information om hur allt gick till där. När jag var liten gick även jag där, på kyrkans barntimmar och jag minns lokalerna, de ser likadana ut än idag, på ett bra sätt alltså, fräscht och fint en massa roliga leksaker.

Nils tyckte att det var superkul med alla barn, antar att han saknar förskolan mycket. Han sjöng så fint under sångstunden, men blev lite väl uppspelt och kunde absolut inte sitta still.



Efter öppna förskolan tog vi en promenad ner till torget där vi åt lunch tillsammans med Peter, eller ja, vi fikade tillsammans med honom, Tanken var att Nils och Zigge skulle somna under promenaden ner till torget och att de sedan skulle sova under fikan. A HAHAHAH, det gjorde de inte. Ingen av dem. Så fikan blev sådär lagom mysig, vi hann prata litegrann och sedan fick vi gå i lite butiker, för att barnen skulle somna. Det gjorde de inte. Tillslut gav vi upp, och Nils fick min mobil, så han låg i vagnen och spelade spel medan Veronika och jag tittade på bebiskläder. Jag köpte två bodys och ett par byxor på KappAhl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar