tisdag 16 oktober 2012

Virkad bebisfilt

Började ju virka sist när jag var hemma i Stenungsund. Har aldrig virkat tidigare men mamma lärde mig och det var ganska lätt när jag väl kom igång. Filten har varit färigvirkad flera veckor men jag har inte hittat något band som passade. Ville gärna att bandet skulle vara i bomull då jag kan tycka att ett band i siden har gjort att filten såg lite väl "dop-aktig" ut.



Det är riktigt roligt att virka och jag hade lätt virkat en till, vet bara inte vad jag skulle ha den till.

18 kommentarer:

  1. Superfin! Vad duktig du är:)

    SvaraRadera
  2. Ja den är verkligen superfin!! Jag älskar också att både virka och sticka! Kramis :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh har du börjat blogga, vad roligt :)
      Kan tänka mig att du är riktigt duktig på att både virka och sticka :)
      KRAMAR

      Radera
  3. Jättesöt filt! Så duktig du är :)

    SvaraRadera
  4. Du kan virka en till så kan jag köpa den. Eller två. Superfin!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske skulle börja virka bebisfiltar när jag är mammaledig ;)
      Det är ganska enkelt, kan jag, kan du :)
      Vill du ha mönstret? :)

      Radera
  5. Åhh så fin!!! Duktig du är!! Tog det lång tid? Jag tar gärna mönstret. Finns väl alltid någon bebis man kan ge den till ;) Finns ju en del att välja på =P Hur stor är den? kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tog nog en två veckor när jag väl kom igång, men jag har ju aldrig virkat förut så det lär ju gå bra mycket fortare för en som är van virkare :)
      Ska absolut lägga upp mönstret, det är en rolig filt att virka!
      Den är ca 70x70cm.
      Kramar

      Radera
  6. Ja gör det väntar med spänning!! =)

    SvaraRadera
  7. Åh så fin! :) Önskar jag var lika duktig på sånt jag med! Kul att kunna sticka och virka egna saker till bebis!

    SvaraRadera
  8. Hej! Råkade hamna på din sida och såg denna fina filt! Har du lagt ut så man kan se mönstret? Jättefin!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja :)
      Här har du beskrivningen för att virka filten:
      http://frokenwesstrom.blogspot.se/2012/10/monster-babyfilt.html


      Lycka till!

      Radera