tisdag 2 oktober 2012

Avène Skin Recovery Cream

Bytte ju märke på mina anskiktsprodukter i slutet på sommaren eftersom min hud var katastrof, torr med massa jobbiga finnar.. Har varit mycket nöjd med Avènes produkter och har nu köpt en ny ansiktskräm då huden börjar bli lite mer torrare när det är kallt ute. Köpte Avènes Skin Recovery Cream som rekomederas för intolerant och känslig hud.

 Den tillför huden fukt (och inte fett) och gör den mjuk och smidig. Krämen reducerar omedelbart hudirritationer och stärker huden samt ger långvarigt skydd mot yttre påfrestningar. Reducerar cellernas känslighet och gör huden mindre reaktiv. Krämen är oparfymerad och fri från parabener och färgämnen.



Jag tycker att krämen är behaglig och återfuktande, den svalkar om huden är irriterad och röd. Jag upplever att min hud blivit betydligt bättre sen jag bytte från REN till Avène, och jag har inte lika mycket acne som tidigare (fast det går ju upp och ner, men totalt sett). Jag använder den mest som nattkräm just nu då den inte torkar in i huden lika fort som dagkrämen. Till vintern tror jag Skin recovery creamen kommer bli helt perfekt även som dagkräm eftersom huden är torrare vinterid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar