söndag 21 oktober 2012

Min födelsedag

Hade en riktigt bra födelsedag igår, den bästa på flera år. Dagen startade med en lång sovmorgon och frukost på sängen och paketöppning. Fick ett par jättefina gröna örhängen och ett par skor jag önskat mig länge, blev såå glad!


Bara några minuter efter att jag vaknat ringde mamma och sa  att lillebror Eric är i Malmö om en kvart, så det blev att snabbt slänga på sig lite kläder och välkomna honom. Sen kom mamma, pappa och moster Maria. Är så lyckligt lottad som har en så fin familj som åker 30 mil bara för att gratulera mig på födelsedagen! Den enda som fattades var lillebror Jon som bor i Shanghai.

Mamma hjälpte mig laga mat och Micke och Eric lånade pappas bil och åkte till Svedala för att hämta en skänk jag hittat på Blocket.

När de kom tillbaka åt vi indisk kycklinggryta som var riktigt god. Vi öppnade paket och vi fick varsit Everest regnställ, så himla bra för vi behövde verkligen regnkläder och sånt är så tråkigt att själv lägga pengar på.

Till efterrätt åt vi Budapest rulle som jag bakat på förmiddagen.

Wesströms.
 
Senare på eftermiddagen kom Marianne förbi och gratulerade och åt tårta. Vi ska till henne nu på eftermiddagen så hon stannade bara en liten stund.

 
På kvällen gick Micke och jag på bio och såg Hypnotisören. Kändes lite extra roligt att se den då lillebrorsan varit med och gjort filmen. Jag läste boken för tre år sen, ofta blir filmen aldrig så bra som när man läst boken, men jag tyckte ändå filmen var riktigt bra!

Bio!
 
Var helt slut när vi kom hem igår, men mycket glad. Hade verkligen en perfekt födelsedag! Tack alla som var med och gjorde min dag till den bästa
 

8 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt perfekt födelsedag!
    Har börjat lyssna på ljudboken av Hypnotisören men fastnade inte riktigt... var nog bara okoncentrerad för när jag sett reklam på filmen verkar den riktigt bra!! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har för mig att boken var lite seg att komma in i, men när jag väl kommit igång kommer jag ihåg att jag hade riktigt svårt att lägga ifrån mig den. Läste ut den på några dagar bara :)

      Radera
  2. Vilken toppenfödelsedag!:) Riktigt snygga skor du fick:)

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig födelsedag du haft. :-)

    SvaraRadera