måndag 1 oktober 2012

Trött

Har jobbat natt även denna helg. Helgen har gått över förväntat trots utebliven sömn på dagarna (som vanligt). Jag har försökt kompensera de få timmarna av sömn med att vila en stund på eftermiddagen, tror det har gjort mycket! Helgen gick rasande fort och jag var inte ens trött på jobbet. Får dock rätt mycket sammandragningar nattetid vilket är ganska obehagligt.. Är rädd att min uteblivna sömn kan skada bebisen på något sätt, för bebis är ordentligt aktivt nattetid och sparkar och har sig (och såklart de övriga timmarna på dygnet). I övrigt går det fortfarande bra att jobba, jag upplever det inte så mycket "värre än vanligt" att vara sjuksköterska och gravid. Det enda är ju som jag skrivit tidigare, när jag måste böja mig ned till golvet, tex om jag hjälper en patient på och av med kläder etc, det gör riktigt ont! Tunga lyft är kanske inte det roligaste heller men jag har supergulliga kollegor som avlastar mig mycket och skonar mig från lyft etc i den mån det går nattetid (man är ju många färre personal på många fler patienter).



Nu blir det två dagar av vila, sedan är det på det igen på onsdagnatt. 28 dagar kvar till jag går på havandeskapsledighet, åh vad skönt det ska bli!

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att det går bra för dig på jobbet även om du har en juvel i magen <3

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen supersvårt, är ju en hel djungel av saker..

    SvaraRadera