torsdag 11 oktober 2012

Mot bristningar

Jag har köpt ny olja och även en bodylotion för att motverka bristningar. Förut hade jag en från Decleor men den tog slut rätt fort eftersom jag använda två, tre gånger per dag och den var lite för dyr för min plånbok när den räckte så kort tid vilket var synd för jag gillade den verkligen!
Min nya olja från Weleda är inte riktigt lika bra som Decleoren då den inte går in i huden lika fort. Den luktar helt okej och priset gör det helt okej att vara lite kladdig en stund extra.

Weleda Stretch Mark Massage Oil.
 
Body Shop Cocoa Butter.
 
Cocoa butter från Body Shop gillar jag jättemycket för konsitensens skull, fast den går heller inte in i huden så fort men den blir inte kladdig på samma satt som Weleda oljan. Det stör mig inte att Cocoa buttern inte går in i huden utan jag känner mig bara återfuktad. Däremot har jag lite svårt för lukten då den luktar sött, starkt och kvalmigt men det försvinner ju efter en stund, och vad gör man inte för att motverka bristningar? Sen om det funkar är ju en annan femma men det känns iallfall bättre att ha försökt motverka bristningar än att bara ha skitit i det.
 

4 kommentarer:

  1. Hej
    Fin och trevlig blogg att läsa;)
    Tyvärr måste jag göra dig besviken och säga att det går INTE att förebygga bristningar i huden,de är hormonellt betingade...Men det kan ju vara skönt att smörja in en växande mage ändå;)))
    Lycka till med bebis i magen
    Barnmorskestudenten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad snäll du är!
      Jag vet att det troligtvis inte går att påverka bristingar eftersom de beror på hormoner. Och det var ju lite det jag menade med att det känns bättre att ha försökt än inte ha försökt motverka bristningar :)

      Radera
  2. Har oxå köpt den oljan från weleda. Sen om det hjälper mot bristningar eller inte är en annan sak men varför inte smörja in iaf. Har jag tex ont i ryggen så brukar sambon använda den som massageolja när han ska massera min onda rygg. Så den har flera användningsområden ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis min tanke :)
      Smart att ha den som massageolja också! Ska jag säga här hemma också när ryggen värker.

      Radera