onsdag 3 oktober 2012

Vecka 29

Håller på och fixar med min sjukpenninggrundande inkomst. Mitt lönekontor tror att jag jobbar mindre än vad jag gör så de har skickat fel uppgifter till Försäkringskassan. Kom på då det jag fick så dålig lön den här månaden, trots att jag jobbar mer än vad jag gjort innan. Jag har hållt på och klydda med detta i flera veckor och det tar sån energi från mig, blir så irriterad när jag tänker på det. Jag är glad att jag faktiskt kom på det, för det är omöjligt att förstå inkomstblanketten som lönekontoret fyllt i, dvs man kan omöjligt veta om det är rätt eller fel.

Kroppen: Mår riktigt bra i min graviditet just nu. Jag har inte ont någonstans, är inte särskilt trött (om man bortser från när jag försöker återhämta min sömn efter att ha jobbat natt), är inte mer hungrig än vanligt osv osv :) Jag känner mig fin, gillar min mage!
Vikt: +3,5 kg.

Bebis: Rör sig i magen och gör troligtvis kullerbytter för ibland kommer sparkarna långt ner i magen för att nästa stund komma uppe under revbenen. Det gör absolut inte ont, är bara mysigt. Ibland är magen helt sned och det är som en bula stor som en avskuren apelsin - kan det vara en liten rumpa som putar ut? Haha, det är roligt att se hur bebis buffar runt inne i magen, för tro mig, det syns på hela magen - det är som svallvågor ♥.




 
Vecka 29
Fostret väger nu runt 1400 gram och är ungefär 40 centimeter långt. Det är tillräckligt stort för att kunna sparka på revbenen och även slå mot urinblåsan. En del kan sparka så hårt att man blir öm under revbenen.
 
Ännu behöver fostret inte vända sig med huvudet nedåt eftersom det fortfarande finns gott om plats att ändra läge.
 
Fostret kan drömma nu. I undersökningar har det visat sig att fostret har perioder av drömsömn.
 
 
Text och bild lånad från 1177.

4 kommentarer:

  1. Du är såååå fin!! Helt underbart gravid =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är i vecka 28. Sjukpeninggrundande inkomst? Graviditetspenning är färdigt.

      Radera
    2. Det är den blanketten som lönehandläggaren fyller i för att du ska få föräldrapenning :)

      Radera