måndag 15 oktober 2012

Shoppingsöndag

Hela dagen igår var Micke, Marianne och jag på Svågertorp, vårt mål var att köpa spjälsäng. Vi hade tittat lite på nätet innan, på ILVAS och IKEA:s spjälsängar (och även på BRIO och TROLL). Tillslut blev det IKEA:s Sundvik i vitt. Det var helt klart finast och det vi gillade mest var att man kan ta av en av spjälsidorna vilket gör att man kan använda sämgen betydligt längre tid. Ingen av de andra sängarna hade den funktionen. Vi köpte madrass, madrassskydd, lakan, kräkhandukar, mobil att ha ovanför skötbordet, badbalja mm.

 
Sängbotten går att ha i två olika  höjdlägen, och som sagt, den ena spjälsidan kan monteras bort.

Vi fick med oss en massa andra grejer hem. Är dock lite osäker på tavlan som är tänt att hänga i barnrummet.

Fyllde även på ljuslagret med massa värmeljus och de är tre lyktorna fick också följa med hem.
 
Vi skulle även köpa två byråeer, den ena till barnrummet och den andra till hallen, men de var tyvärr slut och de visste inte när de skulle komma in igen. Jag hoppas de får in dem snart, jag vill börja inreda barnummet snart.
 

6 kommentarer:

  1. Är ljuslyktorna också från Ikea? Jättefina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är de :) Minns inte vad de kostade men inte så jättemånga pengar :)

      Radera
  2. Ja den spjälsängen är fin! Ikeas "Gulliver" har oxå den funktionen vet jag. Valde nämligen mellan Sundvik och Gulliver. Lutar åt Gulliver pga att vi köpte det skötbordet. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gulliver var ett av våra alternativ också, men när vi såg Gulliver och Sundvik bredvid varandra såg Sundvik mer "robust" ut, så därför blev det den sängen. Fanns skötbord till Sundvik också, men jag har ett projekt här hemma (som jag dock inte påbörjat än) att göra om ett rullbord vi redan har här hemma till ett skötbord. Kommer visa längre fram :)

      Radera
  3. Å massa fint =)

    SvaraRadera