måndag 8 oktober 2012

Glukosbelastning

Har varit hos barnmorskan på kontroll idag. Kanske inte var sådär jättesmart att sätta i sig en massa godis kvällen innan man ska göra glukosbelastning, men det gick faktiskt riktigt bra och jag och magen fick MVG hos barnmorskan. Började dagen på fastande mage (från 22-tiden igår) med att dricka ett stort glas med sockerlösning. Smakade inte alls så farligt som jag föreställt mig. Mådde dock lite småilla efter en stund, men det gick bra ändå. Fick sedan sitta och vänta två timmar (fanns en stor hög med massa bra tidningar att fördriva tiden med) innan blodsockret skulle kollas, och som sagt var så var värdena mycket bra. Barnmorskan mätte även magen och lyssnade på hjärtljud - lika mysigt som alltid! Otroligt att det finns en liten bebis där inne i min mage !

Idag var bebis mycket lugnare och låg nog och sov när hon lyssnade på hjärtljuden för de var långsammare idag jämfört med tidigare besöket.

 
Hjärtljud: 132 slag/minut
SF-mått: 28 cm
Blodtryck: 110/80
Hb: 123 g/l
P-glukos: 4,7

Aldrig har väl frukost smakat så gott som det gjorde när jag kom hem efter tolv timmars fasta.

6 kommentarer:

  1. Mums med god frukost när man väntat så länge! :) Vilka snygga skor! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var det verkligen :)
      Tack vad snäll du är! Tror jag köpte dem på Nilsons förra hösten.

      Radera
  2. vad skönt att allt gick bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa :)
      Usch så hemskt om jag skulle behövt ta insulin etc..

      Radera
  3. Fint att bebis mår bra:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att din bebis också mådde bra <3

      Radera