lördag 27 oktober 2012

Kylskåpslättnad

Som jag skrivit tidigare har vi tillgång till vårt källarförråd på måndagar klockan 11 (eftersom de flesta människor är hemma då. Eller inte). Det gör ju det rätt svårt att förvara grejer där nere eftersom det då är svårt att ställa ner grejer när man är hemma (vilket oftast inte är på vardsagsförmiddagar) plus svårt att hämta grejer när man väl vill ha dem (vilket heller inte är på vardagsförmiddagar).

Idag var det öppet i förrådet (på en fredag klockan 10 - kors i taket!) och jag gick ner och mätte bredden på källardörren. Det är nämligen så att vi har två kylskåp i lägenheten, men använder bara det ena, så det andra står i det rummet som vi ska ha som barnrum. Därför har jag länge velat bli av med (egentligen ända sedan vi flyttade in) det oanvända kylskåpet, men då det är en hyresrätt vi bor i kan man ju inte bara göra sig av med saker. Jag har dessutom alltid trott att dörröppningen till vårt källarförråd har varit för smal för att kylskåpet ska komma igenom. Men idag tänkte jag att jag iallfall måste prova att mäta - och det var minsann 6 centimeter till godo! Så jag fick tillåtelse att ställa upp källardörren hela dagen så att vi skulle kunna ställa ner kylskåpet när Micke kom hem från jobbet. På eftermiddagen bar Micke och hans pappa ner det jädra kylskåpet i källaren!!! Vilken lättnad att slippa ha de stående i lägenheten, nu jädrar ska det inredas barnrum!

När jag ändå var nere i källaren passade jag på att ta upp min kista/vagga som jag ska måla om till vår bebis plus våra julgrejer eftersom jag inte vet när jag kan komma ner i källaren igen. Jag får ställa undan julgrejerna i nåt hörn till det är dags att julpynta.                                                                                                                                                                               

6 kommentarer:

  1. Känns lite onödigt med två kylskåp så förstår det var skönt att bli av med det ena :)

    Ja, passade på att köpa två paket när jag ändå var där :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur!
      Nu är det bara att börja inreda :)

      Radera
  2. Men va dumt och irriterande att inte kunna komma in i förrådet när man vill..

    SvaraRadera
  3. Så ni kan inte komma in i ert förråd när ni vill... Gud så drygt! Skönt att bli av med kylksåpet iaf. Att inreda barnrum är ju det roligaste! :-)

    SvaraRadera