måndag 27 april 2015

Tvåbarnsmorsa

Jag är tvåbarnsmamma nu. Jag har två fina pojkar och en underbar sambo. Jag är så lycklig och glad och tacksam.

Med båda mina fina barn!

Nils tycker det är spännande med sin lillebror och säger hela tiden till oss vad han gör tex "lillebror äter", lillebror är ledsen" osv osv. Han ger sina gosedjur till honom, och han vill lägga filten på honom. Jag tror dock inte riktigt att han har förstått vidden av att lillebror är är här nu, och nu ska han ju faktiskt stanna hos oss.

Nils och lillebror, som fortfarande är namnlös.

4 kommentarer:

  1. Stort grattis!! :)

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att det verkar gå bra för Nils att än så länge acklimatisera sig till allt det nya. Han verkar inte svartsjuk alls utan bara gullig. Precis som det ska vara. Och du verkar inte ha någon baby-blues att tala om - skönt det också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nää, ingen baby-blues än så länge. Jag hade faktiskt förväntat mig det, så det kanske kommer, jag vet inte? Jag vet inte om jag hade det vid förra förlossningen heller, eller ja, typ fyra dagar efter att Nils var född så var jag ganska ledsen, jag satt vid köksbordet och grät ett par gånger, men det var för att jag tänkte på hur nära det var att Nils och jag kunde ha dött, så jag har alltid tänkt att det var chock över det och inte riktig baby-blues, eller så var det just det det var.

      Imorse var Nils inte riktigt lika rolig att ha att göra med... Allt var fel, det går nog in mer och mer att han inte är ensam med mamma och pappa ännu.. Han är på dagis nu på dagtid, det känns lite märkligt, men jag behöver verkligen vila och sedan är det ju långhelg i helgen så då är han ju hemma länge och kan lära känna lillebror bättre :)

      Radera