torsdag 30 april 2015

Sötast i stan

Jag förevigade vår fina lillebror, fem dagar gammal och så otroligt söt. Han sover som sagt för det mesta, det är bara korta korta stunder som han ligger och tittar på sin omgivning. På nätterna äter han två, tre gånger och jag har hittills kunnat lägga ner honom i hans säng och så sover han vidare till han ska äta igen. Han äter ofta, typ varannan timme. Om vi är ute med honom i vagnen så dröjer det lite längre till han vill äta. Mjölken har verkligen runnit till och alla sår är borta och amningen bara flyter på!

Jag är så förundrad över hans hår, det är så mörkt, och han har ganska "mycket" hår. Nils hade ljust hår som föll av de första dagarna, sedan var han flint i typ ett år. Nu däremot, nu har Nils tjockt och mycket hår.

Förut när han låg och sov hade vi honom i babysittern, på vardagsrumsgolvet där det är som ljusast i vår lägenhet då han är lite gul och solljus ska ju göra att det gula försvinner. Hur som helst, när han låg där i babysittern så satt jag och bara tittade på honom, när han gjorde sina sovminer och rykte lite i ögonen, åhåå, jag är så käär! Förresten; han luktar så sjuuukt gott!! Mmm, bebislukten är underbar!





4 kommentarer:

  1. Jsg förstår dig!!! Jag blir också kär när jag ser honom!!! 😍 han ser så humla ljuvlig ut!!! Åh vill också ha en bebis!!!!

    SvaraRadera
  2. Vad fin han är, lillebror! Blir också lite kär. Och den där lukten får man ju inte nog av, mmmm. Tycker du att han är lik Nils? Jag tycker att det är svårt att se när han fortfarande är lite "bebisskrynklig". Men när han rätar ut sig kanske det syns bättre, haha.

    (Som med Jack och Tim. Tim blir bara mer och mer lik Jack ju mer bebis han blir och mindre spädbarn...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååhh, tack :)
      Nää, jag tror faktiskt inte att jag tycker att de är särskilt lika.. De har dock samma minspel. Jag hoppas att de blir mer lika lite längre fram, precis som Jack och Tim :)

      Radera