torsdag 2 april 2015

Påskpynt

Idag har vi påskpyntat. En såndär lagom aktivitet när man har en sjuk 2-åring. Natten var bra och Nils sov gott. Idag har han som ssagt varit feberfri och relativt pigg.

Jag har pratat i några dagar om att vi ska påskpynta. Igår sa han "mamma glömt fjädrarna", han menade att jag glömt bort att vi skulle påskpynta och sätta fjädrarna i påskriset. Nu hade jag förvisso inte glömt det, men jag förklarade för honom att vi skulle göra det dagen efter då han var mer pigg, så idag slog vi slag i saken och påskpyntade. Nils blev jätteglad och han grejade länge länge med alla fjädrarna och satte dem omsorgsfullt i riset.


Färgglada fjädrar från Lagerhaus.

Tuppen och kycklingarna köpte jag när vi bodde i Örebro. Det är det enda påskpyntet vi har och jag tycker det är alldeles precis lagom. 

Varje kväll säger Nils "godnatt hönorna" och därefter går han till sin säng och lägger sig. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar