onsdag 15 april 2015

BB-väskan

Jag tror inte riktigt att jag förstått att jag eventuellt kommer att bli igångsatt imorgon... Det slog mig igår - jag måste packa BB-väskan! Jag har inte riktigt förstått varför jag eventuellt kommer att bli igångsatt, men jag antar att det ät för att moderkakan blir sämre ju längre tid som går och att man vill motverka att det blir som sist, dvs att den lossnar - men jag vet inte. Sedan tror jag faktiskt inte att jag kommer att bli igångsatt, faktiskt. Dels för att bebisen inte är fixerad (det har han ju iallafall inte varit hittills, så han lär ju inte vara det imorgon heller) och dels för att jag gissar att livmodertappen inte är mogen (men det är ju inget jag vet). Om de vill sätta igång mig blir jag ju inte direkt ledsen, men jag är inte förberedd  mentalt på det, inte ett dugg. Men å andra sidan, så blir man kanske aldrig helt förberedd - bebisen kommer ju när den kommer.

Jag började så smått att packa BB-väskan igår, och är väl i princip klar nu. Det är det sista som fattas, dvs det man får lägga i precis innan man åker in, som legitimation, kamera och kamerasladd osv.





Jag har packat ned:
-2 par mjuka byxor till mig
- 4 lite större tröjor till mig (4 stycken eftersom Nils var en kräkbebis och kräkte ned mina tröjor med fostervatten sist)
- 1 amningslinne och 2 amningsbh:ar
- 3 par trosor och 3 par strumpor (ankelkorta)
- 1 par inneskor

- 4 bodys till bebisen (ifall även han är en kräkbebis)
- 2 par byxor till bebis
- 2 pyjamasar till bebis
- 2 par strumpor till bebis 
 -2  par mössor till bebis
- 1 mjuk och mysig filt
- Overall och varmare mössa till hemgången

- Necessär med ansiktsprodukter, shampoo, balsam, deo och bodylotion
- Bindor och amningsinlägg 
- Mjukt toapapper
- Choklad till mig (Mikael kan få smaka om han är snäll, hehe)
- Läppcerat
- Förlossningspapper och förlossningsplan 

Som sagt så får det sista packas precis innan vi åker. Och jag har skrivit en liten lapp och lagt längst upp i väskan för att inte glömma av vad det är som ska packas ned.

2 kommentarer:

  1. Det är sååååå spännande nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa!! Imorse innan jag gick till specen tog jag en sista titt på väskan och konstaterade att allt finns i den (ja, förutom det sista som får packas ned precis innan vi åker) - ifall ifall det skulle bli bebis idag ändå. Nu blev det ju tyvärr inte det.. Jag håller tummarna för att hinnsvepningen sätter igång allt nu ändå :)

      Radera