onsdag 15 april 2015

Nya badrummet

Nu var det visserligen ganska länge sedan badrumsrenoveringen blev klar, men jag har inte kunnat fota i badrummet innan då det har varit nåt fel på elen i taket så att vi inte har kunnat koppla in taklampan. Men häromdagen var elektrikern här och fixade det, det var han som hade gjort nåt fel från början. Varde ljus - och jag säger som så; ett badrum med ordentligt ljus underlättar en hel del jämfört med ett badrum som bara har svag belysning ovanför handfatet ;) 

Vi är jättenöjda med vårat nya badrum! Konstigt vore väl annars, för det var inte grant innan.. Badrummet är väldigt långsmalt, men ändå har det gått att få in precis allt som behövs i ett badrum. Jag kan inte förstå att vi från början hade ett badkar i det långsmala badrummet, det tog verkligen upp all plats. Det är smidigt att ha en dusch, och duschdörrarna är alldeles perfekta. Nu har vi lite mer förvaring än vad vi hade innan då vi bara hade ett litet skåp ovanför vasken. Nu har vi förvaring både i skåpet ovanför vasken och även i två lådor under vasken. Det allra bästa med vårt nya badrum är att även jag kan se mig själv i spegeln. Jag är kort och i vårt förra badrum såg jag bara min panna i badrumsspegeln vilket gjorde att jag alltid fick stå på tå för att se något. 

Det fick även plats med skötbord i badrummet. Vi har kvar vårt gamla skötbord, som egentligen inte är något skötbord utan ett köks-rullbord från IKEA som jag målat vitt. Det var det enda som var långsmalt och fick plats i det förra badrummet. Det funkar super även i nya badrummet, så vi köpte inget nytt. Det finns massa bra plats för förvaring under skötbordet och jag har även hängt upp förvaring på väggen ovanför skötbordet. Nu ska bara mobilen upp så är skötplatsen färdig.

Svårt att fota hela badrummet eftersom det är så långsmalt, men här ser man hela badrummet utifrån hallen.

Förvaring både i skåpet ovanför vasken och även i lådorna undertill.


Nils och lillenbrors skötbord fick bra med plats i badrummet.

Bra med förvaring under skötbordet.

Jag vet inte om jag vågar visa hur hemskt badrummet såg ut från från början... När vi flyttade in i lägenheten var hela lägenheten nyrenoverad förutom badrummet, och ja, som ni ser så var det verkligen i behov av renovering!

Såhär såg det ut när vi precis flyttat in och jag gjort ett försök att piffa till badrummet så att det inte skulle se så hemskt ut. Nu innan renoveringen såg det verkligen inte ut som på bilden. Då hade vi annat duschdraperi, och längst in i hörnet där tunnan står på denna bild stod skötbordet nu innan renoveringen.

Här är dagen då de började riva ut badrummet, då hade vi precis tömt hela badrummet på alla grejer. Usch, så hemskt fult badrummet var, med tusen hål i väggen.

Plastmattan som ligger på golvet gick faktiskt ända upp till taget men var vitmålad.....



Som ni förstår så är vi verkligen nöjda med vårt nya badrum!

7 kommentarer:

  1. Hahahaha, ja innan var verkligen ingen höjdare. Det blev mycket snyggare, ljusare och fräschare nu. Praktiskt med duschdörren. Och skötbordet passade perfekt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha, nääää, verkligen INTE :) :)
      Ja, det var nästan som att badrummet var byggt efter skötbordet, för det fick verkligen plats perfekt.

      Radera
  2. Verkligen stor skillnad på före och efter, förstår att ni är nöjda. Det ser jättefint ut! Jag skulle också vilja ha ett större handfat på vår toalett så att man kunde ställa saker där, nu får vi knappt plats med tvålpumpen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vad som helst hade ju varit finare än det som var innan ;)

      Radera
  3. Hej! Riktigt snyggt! Jag hotade hit genom att söka på "litet badrum skötbord" och tyckte att det var en lysande idé med rullbordet! Får jag fråga vad det är för mått på bordet och om dynan passade eller om ni kortade av den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej :)
      Tack så mycket, vad roligt att du tyckte det.
      Jag gick in på IKEA:s hemsida och hämtade måtten där så får du korrekta mått:
      Längd: 58 cm
      Bredd: 50 cm
      Höjd: 85 cm

      Den skötbädd som ligger på skötbordet/rullbordet är inte kortad, den passar, iallfall nästintill. Vi har dragit ut skötbordet från väggen nån centimeter (som du ser på bilden) och då passar skötbädden perfekt. Märket på skötbädden är Färg och Form och de har andra mönster och färger om du är sugen på att ha samma skötbord och skötbädd :)

      Ha en fin dag!

      Radera
  4. Smart lösning! Vad heter skötbordet på IKEA? Jag hittar inte i deras sortiment skötbord, var det en vanlig hylla eller var det ett skötbord som utgått? Hälsningar Sofie

    SvaraRadera