måndag 20 april 2015

Magen har sjunkit

Alltså - visst har magen sjunkit, eller inbillar jag mig? När jag tittar ner på magen så sitter den inte där den tidigare har suttit, den är längre ner, och när jag ligger ner så märker jag verkligen skillnad, då känner jag ju dessutom att livmodern slutar betydligt längre ner än den gjort tidigare. Så någon effekt hade hinnsvepningen i torsdags uppenbarligen. Jag har faktiskt inte heller så ont i mitt revben som jag haft tidigare, jag har faktiskt haft ont överhuvudtaget, och jag tror att det har att göra med att magen har sjunkit. Nu när jag tittar på bilden vet jag dock inte om jag tycker att det ser ut som att magen faktiskt har sjunkit, jag kanske inbillar mig ändå? Och efter barnmorskebesöket tidigare idag så blir jag ännu mer osäker, men jag är hundra på att magen inte sitter där den gjort tidigare, eftersom den uppifrån upplevs som längre ner och när jag ligger ner så både ser och känner jag den slutar längre ner.

Något lägre mage, eller?

Hinnsvepningen ja. I torsdags, fredags och lördags hade jag faktiskt sammandragningar (vilket jag ju i princip aldrig har sedan jag blev sjukskriven), så jag hade stora förhoppningar om att förlossningen skulle dra igång. Men sammandragningarna har helt avtagit nu, himla trist. Jag känner ibland ett tryck nedåt typ i bäckenet tror jag, men det är sällan och det är allt jag känner. Så nä, det är inget på gång. 

4 kommentarer:

  1. Jag tycker ju att den ser ut att vara lite lägre nu, baserat på bilderna jag sett. Inte att den hänger jättelångt, men lite lägre än innan i alla fall. Det kvittar ju, men bra att du har mindre ont nu. Hoppas på mer effekt på fredag! Kom nu lillebror!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det syns mer i verkligheten än på bild. Håll tummarna för mig nu 😃

      Radera
  2. Det stämmer nog om du känner så. Du ser ju din mage hela tiden så du har nog bäst koll 😉

    SvaraRadera