måndag 13 april 2015

Helgen

Det har varit så himla fint väder i helgen. I fredags var det över 15 grader varmt! Nils och jag var ute i parken största delen av dagen. På kvällen gick vi alla tre en liten kvällspromenad till affären då jag var så sjukt sugen på lösgodis. Vi tog ingen vagn med oss, utan Nils fick gå själv, vilket han brukar göra den biten, det är inte särskilt långt. När vi är nästan precis framme vid affären så sträcker Nils upp armarna mot Micke och säger "jag har ont i benen, bära mig". Hahaha, vi blev så fulla i skratt båda två, "ont i benen" - vad fick han det ifrån? För jag antar att han inte hade ont i benen, och han har aldrig förr kunnat uttrycka att han har ont, jag tror inte att han vet vad det innebär. Det måste vara något barn på förskolan som sagt så då de är på promenad eller något liknande.

På lördagen träffade vi Elin, Hannes och Elvin i Folkets park. Nils blev överlycklig när han såg Elvin, och sa; "så roligt att träffa Elvin". Elvin hade varit lika entusiastisk han över att få träffa Nils. Tror ni att de lekte med varandra? Svar nej. Haha, de är för roliga de två. Eller jo, korta stunder lekte de, men mest lekte de för sig och vad vet jag, de uppskattade kanske varandra sällskap jättemycket ändå.

På eftermiddagen tog vi bussen till Marianne som skulle passa Nils över natten. Nils älskar att åka buss, och inte heller då hade vi någon vagn med oss. Så han kände sig nog som stora killen och satt som ett litet ljus i busssätet och log förnöjt. Micke och jag lånade Mariannes bil och åkte bort till en babybutik och köpte det sista till bebisen, en kudde till den lilla spjälsängen, napphållare och lite annat smått och gott. Mysigt att gå och titta själv på bebissaker med bara Micke och drömma sig bort. På kvällen köpte vi hem hämtmat och åt det i soffan framför en Beckfilm.

Tanken var att vi skulle sova ut på söndagen eftersom ingen Nils skulle väcka oss. Jag vaknade vid 06, såklart. Hur trött som hest, men jag kan verkligen inte somna om när jag väl vaknat. Så jag klädde på mig och gick ut och gick en långpromenad med hörlurarna i öraonen och lyssnade på nån dokumentär. Vi städade hela lägenheten noga på förmiddagen och sedan åkte vi till IKEA för att köpa ramar till ett projekt jag tänkte försöka hinna i veckan. Därefter hämtade vi Nils som ville krama oss båda samtidigt, lilla lilla gullunge! Som jag saknande honom det dygnet han var borta!

På kvällspromenad - premiär för skinnjackan.

Pojkarna i båten pålekparken - skepp ohoj!

Åka buss!

Som sagt, varmt och soligt - då får man ha keps och solisar.

1 kommentar:

  1. Härligt med egentid för er. Det är verkligen guld värt att ha barnvakter på nära håll tycker jag. ��

    SvaraRadera