fredag 26 december 2014

Vecka 23

Tiden rullar på, den går inte för långsamt och heller inte för snabbt vilket är skönt. Jag hinner liksom med i graviditeten på ett annat sätt jämfört med när jag var gravid med Nils. Jag känner mig inte så stressad som förra gången, vi har det mesta till lillebror och jag vet vad som behövs och vad som inte behövs. Just nu sitter jag och funderar på syskonvagn, och det blir en Donkey, jag vet bara inte vilken färg, men det lutar åt svart. Det lillebror behöver är kläder, för det har vi inte kvar några alls.

Kroppen: Det känns faktiskt bättre med sammandragningarna sedan jag blev sjukskriven, vilket är himla skönt. Jag har heller inte känt av huggsmärtan i magen som jag kände då jag jobbade. Dessutom är jag inte lika trött - win win!
Vikt: +3,5 kg

Motion: Jag försöker att promenera tre dagar per vecka. Får lätt ont i nedre delen av magen, på höger sida då jag har högt tempo, så jag måste gå lite långsammare än vad jag själv vill.

Bebis: De små sparkarna kommer allt mer och mer och det är verkligen såå mysigt! Vissa sparkar syns ibland utan på magen också, men bara väldigt lite.





Här kan ni läsa om vecka 23 när Nils låg i magen. 

2 kommentarer:

  1. Visst är det skönt att ha gjort det en gång redan? Man vet vad som väntar och vad som behövs precis som du säger.... Hoppas att du kan gå upp i arbetstid efter jul igen då. Men om sammandragningarna kommer tillbaka vet du verkligen att det beror på jobbet och stressen....
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade varit så bra om jag kunde det. Jag ska tillbaka till doktorn nästa vecka så får vi se vad de säger :)

      Radera