måndag 8 december 2014

Färgval Donkey

Jag är i valet och kvalet av färg på syskonvagn. Eftersom jag har neurotisk beslutsångest med det mesta jag ska välja så är såklart även detta valet svårt.. Först var jag helt säker på att jag ville ha svart, men så fanns den även i petrol, samma färg som vi har nu på Buffalon.. Svart är svart och går ju hur bra och enkelt som helst att piffa till med andra saker som skötväska, sittdyna etc etc, dessutom känns den mer stilren. Petrol är lite roligare eftersom det är färg och vi vet att vi tycker om färgen och inte kommer tröttna på den då vi som sagt redan har den på den vagnen som Nils har nu.

Jag är rädd att de svarta suffletterna kommer att blekas fort.. Det har petrolsufletten gjort, eller ja, vi har ju haft den två somrar utomhus, så det kanske inte är så konstigt, och himla blekt är den ju inte, men jag är rädd att den svarta ska se mer blekt ut snabbare.


Just nu lutar det hur som helst åt svart, det känns mest stilrent och mest enkelt att matcha med andra färger och skötväska, filtar osv. 

7 kommentarer:

  1. Bra val! Jag gillar ju den svarta bäst. Men bleker sig, det gör den. Jag reklamerade både sittdel och liggdelstyg och fick nytt. Då har vi varit rädda om vagnen, och de dagar vi haft den till stranden hängde vi handdukar över. På sommaren använde jag ju de vita sufletterna. Men i valet, skulle jag tagit svart och köpt färgade breezy till sommaren :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du tycker det.
      Skönt att du kunde reklamera det - jag har läst om andra med nya donkeys som varit med om samma problem och fått reklamera :)

      Radera
  2. Testar igen om det går att kommentera

    SvaraRadera
  3. Hehe. Jag tänkte nog att ni skulle ha en donkey! Jag tycker att den petrolblåa är sååååå fin och om vi skulle kört på donkey skulle jag argumenterat för den färgen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jaa, kan tänka mig att det inte var så svårt att lisa ut du, Bugaboofantast som jag är (även om jag ÄLSKADE de Emmaljungavagnar vi hade).

      Ja, petrol är såå fin, det är ju den vi har nu, så på ett sätt hade det varit roligt med en annan färg. Men vi får se :)

      Radera