fredag 5 december 2014

Vecka 20

Eftersom jag blev tillbakaflyttad fem dagar så är jag nu i vecka 20 igen, så därför blir det ytterligare ett vecka 20 inlägg. Det känns så skönt nu när RUL:et är över och vi vet att allt är bra med lillebror inne i magen. Det är lättare att föreställa sig vem som är där inne när vi sett bebisen. Att veta vad det är för kön på vårt barn gör att det är lättare att knyta an och förbereda för det som komma skall. Nu vågar jag tänka och planera på inköp av bebissaker, kläder osv och framför allt pojknamn som passar ihop med Nils. Åhh, det är så roligt att vi vet att det är en lillebror och det är så spännande och fantastiskt att vi ska bli fyra i familjen.

Kroppen: Jag känner mig precis som vanligt, alltså innan jag blev gravid. Jag känner mig inte otymplig eller särskilt stor - dvs, jag upplever inte att magen är i vägen. Acnen i ansiktet har minskat litegrann (!). Tidigare under denna graviditeten har jag inte varit mer kissnödig än vanligt, men nu senaste tiden behöver jag gå oftare än vanligt på toaletten, men det är främst nattetid.
Vikt: +3kg.

Trötthet: Jag är mycket piggare nu och behöver inte gå och lägga mig klockan 20 längre. Jag går oftast och lägger mig vid 22-tiden och sover sedan gott hela nätterna, ja minus de en till två gångerna jag går upp på toaletten.

Motion: Jag promenerar fortfarande 7-8 km i veckan ca 3 gånger per vecka.

Bebis: Nu vet jag varför jag tidigare inte känt av lillebror så mycket. Det beror på att moderkakan sitter i framvägg, vilket gör att min i början känner bebisen mindre. Sedan RUL:et har jag känns bebisen allt mer och det är under hela dagen han känns. Det ger mig otrolig lycka att kunna känna att det lilla livet ger sig tillkänna där inne.




Här kan ni läsa om vecka 20 när Nils låg i magen. 


2 kommentarer:

  1. Vad kul det är att man har bloggat så länge så man kan gå tillbaka och läsa 😄 jag gör det ibland på min egen 😄
    Speciellt för dig som då kan jämföra de olika veckorna du är i! Super spännande! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så himla roligt att kunna gå tillbaka och läsa hur det var förut :)

      Radera